مراقبان سلامت کیش در دوره آموزشی خود مراقبتی شرکت کردند

دوره آموزشی مراقبان سلامت در سالن شهید همت مرکز سلامت جامعه بوعلی با موضوع خود مراقبتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت: مراقبان سلامت یکی از ارکانی هستند که می توانند در آموزش و بالا بردن آگاهی خانواده های تحت پوشش خود نقش مهمی را ایفا کنند. 

بیتا ابراهیمی کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در این جلسه آموزشی با اشاره به بسیج ملی تغذیه، عنوان کرد: نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی بسته های مواد غذایی و اصلاح الگوی مصرف قند و نمک و چربی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی در خصوص اهداف نشانگرهای تغذیه ای از جمله شناخت و افزایش اطلاعات تغذیه ای مصرف کننده و انتخاب آگاهانه مواد غذایی، لزوم و ضرورت وجود این نشانگرها بر  بسته های موادغذایی نظیر روغن ها، تفسیر هر یک از این رنگها، مبنای تعیین این رنگها و نیز شاخص های موجود در این نشانگرها از قبیل قند، نمک، اسیدهای چرب ترانس و چربی  ها مطالبی را ارائه داد.

همچنین اصلاح الگوی مصرف نمک و قند و چربی، ارتباط  مصرف نمک زیاد با بروز بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، پوکی استخوان و سرطان معده و نیز مقادیر مجاز مصرف نمک، لزوم توجه به مقادیر پنهان نمک در مواد غذایی و ارتباط بروز مشکلاتی نظیر افزایش فشار خون و اضافه وزن با مصرف چربی های حیوانی، سبک الگوی صحیح تغذیه به کودکان و نیز توصیه به مصرف کمتر قندها و چربی ها و موادغذایی سرخ شده و فست فودها از دیگر موضوعات این دوره آموزشی بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری و آموزش می تواند نقش موثری در کاهش ابتلا به بیماری ها داشته باشد، اظهار امیدواری کرد دوره های آموزشی دیگری در این خصوص برگزار شود تا بتوان از طریق آگاه سازی خطر ابتلا به بیماری ها را در جامعه  کاهش داد.