مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در کیش برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم 5 مهر با حضور سردار تنگ سیری جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انتقلاب اسلامی، سردار آذر نیا فرمانده تیپ 46 فجر آبادان در 8 سال دفاع مقدس، امام جمعه کیش، امام جماعت اهل تسنن، معاونان و مدیران ارشد جزیره، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و جمعی از جانبازان و ایثارگران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سرهنگ پاسدار صنعتکاران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه کیش در این مراسم از هفته دفاع مقدس به عنوان روزهایی مبارک و خاص یاد کرد و گفت: این ایام به واسطه رشادت های شهیدان و رزمندگان اسلام معانی خاصی برای ما دارد و در دنیا برای ما آبرو، سربلندی و عزت را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به تقارن این روز با روز مباهله و تلاشهای پیامبر اسلام (ص) برای معرفی حقانیت اسلام گفت: رزمندگان اسلام نیز در طول 8 سال دفاع مقدس در دفاع از دین و وطن، از جان و مال خود گذشتند.

سرهنگ صنعتکاران روز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه را نقطه عطفی در سال های دفاع مقدس دانست و گفت: پس از این پیروزی و پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام، دشمنان از مرزهایی که اشغال کرده بودند، خارج شدند که این از برکات همین عملیات است.

همچنین در این مراسم سردار تنگ سیری جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سردار آذر نیا فرمانده تیپ 46 فجر آبادان در دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از 349 روز حصر آبادان و شکست این اسارت، از شهدا، ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس یاد کردند و یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از 7 نفر از ایثارگران و جانبازان سپاه پاسداران، پایگاه پدافند هوایی و نیروی انتظامی مستقر در کیش با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.