با حضور پرشور مردم و مسئولان؛

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

در مراسمی که با استقبال پر شور مردم و مسئولان کشوری برگزار شد دکتر انصاری لاری به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش معارفه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم با حضور دكتر مونسان معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دكترمرتضي بانك مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس استان های هرمزگان و فارس، سفرای کشورهای مختلف، هیاتی از عمان، مسئولان استانداری های هرمزگان و فارس، جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي، روساي ادارات و نهادها و ساكنان و فعالان اقتصادي جزيره كيش عصر شنبه 22 مهر در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد.

در این مراسم دكتر انصاري لاري مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ايجاد زير ساخت هاي مناسب در جزيره كيش گفت: رشد شاخصه هاي مهم اقتصادي، عمراني و گردشگري اتفاق خوبي است كه در جزيره كيش محقق شده است اما افق هاي بلند تري را پيش رو داريم و هدف ما گذر از دوران رشد و رسيدن به تحولات موثر و مهم در بخشهاي مختلف است.

دکتر انصاری لاری نقش اين جزيره زيبا و امن را در رشد و توسعه اقتصادي كشور بسيار موثر خواند و افزود: با  تلاش و كوشش مضاعف و توام شدن عقلانيت و مجاهدت مي توانيم به مرتبه خلاقيت و نو آوري برسيم و با يك انگيزه قوي و خواست قلبي، همراه و همدل براي تبديل كيش به شهر خلاق بكوشيم.   

وی تاكيد كرد: از اين پس در جزيره كيش به عنوان شهر خلاق همه شهروندان به سهم خود در جهت ارتقاء سطح كيفي فعاليت ها و خدمات مي كوشند و انفعال و سكون جايي ندارد.

 

**دکتر مونسان: استفاده از ظرفیت های کیش با ایجاد تعامل بین سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی

در این مراسم معاون رییس جمهور بر تلاش برای در آمدزایی در صنعت گردشگری با استفاده از تمام مزیت ها و ظرفیت های تاریخی کشور درجهت افزایش میزان ورود گردشگر خارجی تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور  راه اندازی و رواج کسب و کارهای کوچک در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و عنوان کرد: عمده گردشگران خارجی کشور، گردشگران فرهنگی هستند که اشتیاق بازدید و اقامت در اماکن تاریخی را دارند. در بسیاری از مناطق، خانه های کرایه ای برای اقامت گردشگران خارجی ایجاد شده که سود آوری خوبی را نصیب این صنعت کرده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش تعامل خوبی برقرار نشده است گفت: در تلاش هستیم تا با کمک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از ظرفیت ها و امکانات خوب گردشگری کیش در جهت رونق اقتصادی این منطقه استفاده کنیم.

**دبیر شورایعالی مناطق آزاد: کیش باید با تکمیل ضرفیت ها مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد

مشاور رییس جمهور نیز در این مراسم با اشاره به نقش مدیریتی سازمان های مناطق آزاد گفت: مدیریت مناطق آزاد در حد نظارت، تامین امکانات و بهبود فضای کسب و کار است و ما بقی امور در دست بخش خصوصی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تلفیق سرمایه های داخلی و خارجی، تعامل سرمایه گذاران و مبادله تجربیات داخلی و بین المللی را عامل افزایش توانمندی های داخلی برشمرد و گفت: باید از امکانات بین‌ المللی در کشور استفاده کنیم و تکمیل توانمندی های داخلی با ظرفیت های خارجی باعث شکوفایی کشور می شود.

وی افزود: کیش باید به مقاصد اصلی منطقه‌ای و بین‌ المللی تبدیل و چرخه و زنجیره گردشکری در این جزیره کامل شود و آن چنان قدرت رقابت را در بخش گردشگری افزایش دهیم که مقصد مردم ما و گردشگران خارجی جزیره کیش باشد.

**امام جمعه کیش: رونق اقتصادی کیش در گرو کاهش هزینه های گردشگری

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه جزیره کیش بخش اعظمی از مسیرمنتج به توسعه را پشت سر گذاشته است گفت: در این مدت می توان به لحاظ قدرت، دقت و سرعت، توسعه کیش را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: جزیره کیش باید برای دست یابی به رونق به سمت افزایش مراکز اقامتی و گردشگری با هزینه های پایین پیش رود.

دکتر علیدادی ضمن اشاره به اینکه ساکنان کیش باید از مسکن مناسبی برخوردار باشند یاد آور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بازارها و حمل و نقل از بخش هایی است که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

**استاندار هرمزگان: تشکیل شورایی برای بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد در توسعه شهرهای استان

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با تشریح نیازهای امروز استان در بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد موجود در هرمزگان گفت: می توان با تشکیل شورایی از نمایندگان بخش های مدیریتی استان، مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد کیش و قشم در جهت محرویت زدایی استان هرمزگان بهره برد.

**معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش: كيش پايلوت صنايع با فناوري بالا، دانش بنيان و صادرات محور

دكتر جيرفتي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش نیز در این مراسم با اشاره به اينكه در چهار سال گذشته جزيره كيش در زمينه توسعه صنايع و جذب سرمايه گذاران صنعتي پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است، گفت: اكنون كيش پايلوت صنايع با فناوري بالا، دانش بنيان و صادرات محور است.

وي افزود: ايجاد زير ساخت هاي لازم در بخش انرژي و افزايش ظرفيت توليد برق و استحصال آب دريا و ذخيره سازي آب شيرين با هدف ارتقاء سطح رفاه ساكنان و گردشگران، رفع بوي نا مطلوب فاضلاب با احداث تصفيه خانه جديد و افزايش ظرفيت تصفيه قاضلاب شهري، افرايش٤١ درصدي فضاي سبز، افزايش ظرفيت پهلو گيري كشتي ها در بندر تجاري كيش از ٥ هزار تني به ١٥هزار تني با هدف تكميل زير ساخت هاي توسعه حمل و نقل و گردشگري دريايي، از جمله طرح هاي اجراشده در 4 سال گذشته در جزيره كيش است.

 وي همچنين ايجاد و تكميل زير ساخت هاي ضروري در بخش گردشگري به عنوان محوراصلي فعاليت هاي اقتصادي و عمراني كيش، كسب ركوردهاي بي نظير در زمينه جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي، اجراي ٦٩ پروژه بزرگ صنعتي، ايجاد كارگاه هاي كوچك و زود بازده با هدف رونق فضاي كسب و كار، افزايش ظرفيت هتلي با رونق فعاليت بخش خصوصي، اشتغالزايي گسترده در بخش هاي صنايع، توليد و خدمات، رفع وابستگي منابع مالي سازمان به فروش زمين،  كسب رتبه ممتاز تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در ميان مناطق آزاد كشور، ايجاد جاذبه هاي نوين گردشگري نظير نخستين هتل روي آب، بزرگترين آبنماي موزيكال دريايي كشور، نخستين تم پارك آبي روباز كشور، توسعه بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش، توسعه ناوگان حمل و نقل هوايي و افزايش 11 درصدي ورود گردشگران  از ديگر اقدامات مهم دولت تدبير و اميد در كيش برشمرد.

وي با اشاره به سياستهاي حمايتي دولت تدبير واميد در راستاي توسعه مناطق آزاد ابراز اميدواري كرد دكتر انصاري لاري در مسئوليت جديد خود موفق بوده و تجارب مديريتي و توانمندي هاي وي توسعه بيش از پيش منطقه آزاد كيش را رقم زند.