مدیریت هزینه ها و افزایش کارایی رویدادها در دستور کار ستاد نوروزی کیش

مهدی فتحعلی بر لزوم اهمیت تغییر ادبیات در حوزه مدیریت هزینه ها و ارتقاء سطح کارایی برنامه ها و رویدادهای پیش بینی شده در راستای میزبانی شایسته و جلب رضایتمندی مهمانان نوروزی، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی فتحعلی دبیر کمیته پشتیبانی، آمار و اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402، صبح شنبه 20 اسفند در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" با حضور ثمره رشیدی مجری توانمند و فرهاد فرهادی تهیه کننده صدا و سیمای مرکز کیش، گفت: این کمیته در دو حوزه "نوروز و تقارون با ماه مبارک رمضان" با انجام برنامه ریزی هم زمان؛ نقش موثر و ر اهبردی در زمینه "بودجه، پشتیبانی و کارایی رویدادها و برنامه های" پیش بینی شده در ایام نوروز دارد.

فتحعلی، الزمات "قبل از اجرای برنامه، در حال انجام و بعد از برنامه ها" را از وظایف مهم پشتیبانی این کمیته برشمرد و گفت: برنامه هایی که توسط حوزه های مرتبط در هر قالب اجرایی در دستور کار قرار می گیرد نیازمند ابزار اجرایی در کمیته پشتیبانی آمار و اطلاعات ستاد نوروزی است.

وی، خاطر نشان کرد: با بهره گیری از تجارب فعالیت ستاد نوروزی در سنوات گذشته اقداماتی از جمله "آماده سازی محل اقامت، پذیرایی، حمل و نقل" برای برخی از مهمانان نوروزی به ویژه عوامل اجرایی برنامه های پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر کمیته پشتیبانی، آمار و اطلاعات ستاد نوروزی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: انتخاب و تنوع اجرای برنامه ها و رویدادهای پیش بینی شده در ایام نوروز، بر عهده حوزه های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش است.

مهدی فتحعلی در تکمیل سخنان خود، تاکید کرد: باید تصمیمات لازم در خصوص تغییر ادبیات جهت برگزاری برنامه ها و رویدادهایی که هزینه بر مطلق می باشد، اتخاذ شود.

به گفته فتحعلی به جای پرداخت کل هزینه اجرای برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز می توان گام های موثری به سمت کاهش هزینه اجرای رویدادها برداشت و این اقدام مهم می تواند درآمد زایی برای مجری رویداد نیز داشته باشد.

وی، افزود: سازمان منطقه آزاد کیش نقش حمایت معنوی و تسهیل کننده فرایند اجرای برنامه ها و رویدادها در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی را بر عهده دارد.

مهدی فتحعلی، بیان داشت: معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هیچ گونه دخالت و ارتباط کاری در برگزاری برنامه ها و رویداد ها ندارد مگر این که بودجه ای برای اجرای برنامه پیشنهادی تخصیص نیافته باشد.

به گفته فتحعلی هیچ گونه ارتباط مستقیم بین برگزاری یک رویداد و گزارش عملکرد حوزه ها وجود ندارد و به عبارت دیگر صرف هزینه بیشتر از بودجه اختصاص یافته؛ گزارش عملکرد مثبتی را به دنبال نخواهد داشت.

وی، اظهار داشت: برنامه هایی که در فرایند اجرا قرار می گیرد؛ حوزه پشتیبانی در "کارایی برنامه" نقش مهمی را ایفا می کند و نظارت بر مدیریت هزینه ها از وظایف اصلی این کمیته محسوب می شود.

فتحعلی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استفاده از  ظرفیت بومیان جزیره کیش در برگزاری رویدادها و صرفه جویی در هزینه ها نیز در راستای افزایش کارایی برنامه ها یکی از وظایف مهم کمیته پشتیبانی است و اثربخشی برنامه نیز از وظایف اصلی معاونت ها، نهادها و حوزه های دیگر می باشد.

لازم به ذکر است، بر اساس جدول زمان بندی شده؛ روسای کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 جهت ارائه برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی در برنامه زنده صبحگاهی "کیشانه" شرکت می کنند.