مدیریت جنگ در دفاع مقدس می تواند از موضوعات مهم رساله دکترا باشد

امام جمعه کیش تبیین نقش مهم و ارزشمند امام خمینی در مدیریت جنگ هشت سال دفاع مقدس را یکی از موضوعات مهم رساله مقطع دکترا در دانشگاه ها عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، صبح چهارشنبه 31 شهریور در همایش پاسداشت نیروهای مسلح که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، معاونان و برخی از مدیران این سازمان و مسئولان محلی در سالن اجتماعات سپاه کیش برگزار شد؛مدیریت جنگ در دفاع مقدس را یکی از موضوعات مهم رساله مقطع دکترا در دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری باید نقش امام خمینی در مساله مدیریت جنگ و دفاع مقدس به خوبی تبیین شود و این مهم می‌تواند یکی از موضوعات مناسب برای رساله مقطع دکترا در دانشگاه ها ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده بر لزوم اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری هفته دفاع مقدس تنها یک امتداد زمانی و برحه‌ای از زمان نیست بلکه فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بهتر و بیشتر ابعاد دفاع جانانه ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) جنگ را به خوبی مدیریت کردند، افزود: لازمه مدیریت اداره صحیح حوزه‌ مربوطه است و باید درک همه جانبه و دقیقی از مسائل حوزه مدیریت خود داشته باشیم.

 امام جمعه کیش یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) را فهم دقیق از مساله جنگ عنوان کرد و گفت: از همان زمان آغاز جنگ، مساله بسیج مردمی و جبهه را به عنوان دانشگاه انسان سازی بیان کردند گرچه دانشگاهی که دانشجویان آن تنها نظامیان نبودند بلکه نظامیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و آحاد مردم در این دانشگاه حضور داشتند.

امام جمعه کیش گفت: امام خمینی (ره) جنگ بین ایران و عراق را جنگ بین اسلام و کفر می دانستند و آن را به خوبی مدیریت کردند در حالی که تمام جهان ایستاده بودند امام تاکید بر جنگ تا پیروزی داشتند و فرمودند مساله اصلی در کشور ما مساله جنگ است.

گفتنی است در این مراسم از ایثارگران، جانبازان، خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و سربازان نمونه با اهداء لوح تقدیر قدردانی کردند.