به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام کیش ایر مربوط به سال مالی منتهی به 95 با حضور دکتر مونسان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران کیش ایر و و نمایندگان سازمان حسابرسی برگزار شد.
افزایش 27 درصدی تعداد پروازها و 42 درصدی تعداد مسافرین جابجا شده در مسیرهای داخلی، افزایش 22 درصدی تعداد پروازها و 36 درصدی تعداد مسافرین جابجا شده در مسیرهای داخلی مرتبط به جزیره کیش و افزایش 33 درصدی تعداد پروازها و 50 درصدی تعداد مسافرین جابجا شده در مسیرهای داخلی غیر از جزیره کیش بعنوان عملکرد این شرکت در سال 95 ثبت شد.
همچنین اخذ موفقیت در انجام بازرسی های دو سالانه یاتا (IATA) و دریافت دوباره گواهینامه آیوسا (IOSA)، توسعه و نو سازی ناوگان از طریق الحاق 4 فروند هواپیمای ایرباس شامل دو فروند A 321 و اجاره دو فروند هواپیماA 320 و افزایش تعداد صندلی ناوگان از 1.364 به 2.035، کاهش سن ناوگان عملیاتی شرکت، از 2/24 سال به 4/ 21 که با افزایش ناوگان شرکت محقق شده است، تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در حوزه عملیات (کاکپیت و کابین کرو)، افزایش بهره وری منابع از طریق افزایش میانگین ساعات پرواز روزانه هواپیماها از 7:43 ساعت به 8:36، ارتقاء توانمندی های فنی شرکت با تکیه بر منابع ارزشمند داخلی (اعمّ از درون شرکتی و درون کشوری) و لغو قرار دادهای تعمیر و نگهداری منعقده با مراکز تعمیراتی خارجی و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز از کشور (این اقدام در زمره کارهای انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفته است)، افزایش تعداد پروازها و توسعه شبکه پروازی با محوریت جزیره کیش و برقراری پرواز در مسیرهای بینالمللی به مقاصد نجف، دبی و مسقط از طریق جزیره کیش و بالعکس، برقراری پرواز از جزیره کیش به 17 مقصد داخلی، توسعه شبکه پروازی کیش ایر با هدف جابجایی زائران عتبات عالیات، تجار و بازرگانان به ویژه در سایر مناطق آزاد کشور با افزایش تعداد 28 مسیر و حفظ 38 مسیر پروازی از سال قبل از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.
ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان با هدف مشتری مداری به وسیله به روز رسانی سیستمهای هوشمند ارائه خدمات فروش از قبیل وب سایت و استقرار و گسترش سیستم جامع DCS فرودگاهی، اجتناب از افزایش قیمت بلیت های مسافرت به جزیره کیش با هدف تقلیل و تثبیت هزینه مسافرت به جزیره کیش به منظور افزایش ورود مسافران و گردشگران بیشتر به مروارید خلیج فارس به جای مسافرت به مقاصد گردشگری منطقه ایِ تقلیل دهندۀ منابع ارزی کشور و نا همخوان با فرهنگ ملی و ارزش های اعتقادی از قبیل دوبی، آنتالیا و ... و اخذ مجوز حمل بارِ کارگو از سازمان هواپیمایی کشوری در زمینۀ حمل بار هوایی (بار غیر همراه مسافر) جهت دستیابی به بالاترین سطح کیفیت و کمیت از سایر خدمات کیش ایر در سال 95 بوده است.
در پایان نیز دکتر مونسان ضمن قدر دانی از اقدامات و عملکرد خوب هواپیمایی کیش گفت: اقدامات شایسته ایی در این دوره نسبت به دوره های گذشته انجام شده که نشان می دهد روند حرکت کیش ایر در مقایسه با سنوات قبل صعودی بوده است.
وی در ادامه افزود: تشکیل و راه اندازی هواپیمایی LOW COST CARRIER (سفر هوایی ارزان ) با هدف کم کردن هزینه های مسافرت هوایی به ویژه مسافرت به مقصد گردشگری کیش، توسعه و تقویت ناوگان هوایی کیش ایر با ورود هواپیماهای ملکی و استیجاری و به تبع آن توسعه شبکه پروازی این شرکت در مسیرهای داخلی و بین المللی به ویژه از مبادی مختلف به جزیره کیش، ارتقاء بیشتر سطح خدمات ارائه شده در پروازها و ارائه سرویسهای BUSINESS CLASS در پروازهای داخلی، اهتمام بیشتر به CRM شرکت به منظور برقراری ارتباط سیستمی دو سویه مشتری و شرکت از دیگر برنامه هایی است که شرکت هواپیمایی کیش باید در ادامه روند توسعه خود در دستور کار قرار دهد.