لایروبی 700 هزار مترمکعب از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 700 هزار مترمکعب لایروبی در بنادر چابهار انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، سیاوش رضوانی افزود: اعتبار انجام شده برای این کار 100 میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: تامین بخش عمده‌ای از کالاهای کشور از مسیر بنادر استان انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر استان در ادامه تاکید کرد: با توجه به فراهم شدن امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکردر چابهار، از این پس سرمایه‌گذاری در راستای انواع کالاهای ترانزیتی به کشورهای افغانستان و کشورهای حوزه آسیای میانه در چابهار افزایش خواهد یافت.

رضوانی گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و راه‌اندازی ترمینال‌ها و خطوط مسافرت دریایی به کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی، بخصوص هند و پاکستان و کشورهای عربی از دیگر رویکردهای این سازمان است.

وی اظهار کرد: بندر ترانزیتی چابهار به عنوان پیشانی توسعه محور شرق و دروازه مسیر بین‌المللی شمال- جنوب و تنها بندر اقیانوسی کشور مطرح است.

رضوانی گفت: بنادر با افزایش ظرفیت واردات و صادرات کالا و انرژی سهم به سزایی در اقتصاد مقاومتی و ملی و چگونگی شکل‌گیری فعالیت‌های لجستیکی دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: موقعیت اقیانوسی این بندر و قرار داشتن آن در خارج از خلیج فارس و تنگه هرمز و تمهیدات ناشی از آن، موقعیت حساس استراتژیکی با مزیت‌های ذاتی فرصت‌های اقتصادی منحصر به فردی در سواحل مکران برای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی را خلق کرده است.

چابهار