كيش ميزبان نشست هم اندیشی مجریان برگزاري نمایشگاه و همايش هاي بين المللي

نشست هم اندیشی مجريان برگزاري نمايشگاه هاي ملي و بين المللي باهدف رونق فعاليت هاي نمايشگاهي كيش برگزار شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، نشست هم انديشي مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاه های کیش با حضور تعدادی از دست اندركاران و مجريان برگزاري نمایشگاه ها ی بین المللی و مديران شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد.

آگاهي از نظرات و دیدگاه هاي مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاه ها و تبادل اطلاعات در زمينه موانع و چالشهای پيش روي دست اندركاران اين عرصه و تبیین راهکارهای برگزاري موفق تر نمایشگاه ها ی ملي و بین المللی در جزيره کیش از مهم ترين اهداف برگزاري اين نشست بود.

سید رضا سراج مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در اين نشست با اشاره به روند رو به رشد برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي در جزيره كيش به سياست هاي حمايتي سازمان منطقه آزاد كيش  در جهت  توسعه فعاليت هاي نمايشگاهي و برگزاري همايش هاي بين المللي اشاره كرد و گفت: دكتر مونسان همواره بر استفاده بهينه از تمامی ظرفیت ها، ابزارها و امکانات جزیره کیش در جهت تقویت نمایشگاه ها تاكيد فراوان دارند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تصريح كرد: در راستای تحقق سیاست های کلان توسعه اي، کاهش تصدی گری بخش دولتي و تقویت بخش خصوصی در زمينه ارتقاء سطح كمي و كيفي رویدادهای ملی و بین المللی به ويژه نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي در جزيره كيش از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود در منطقه بهره خواهيم  برد.

سراج با اشاره به تاثير فراوان برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در رونق گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه و همچنین ایجاد فرصت های شغلی براي هموطنان ابراز اميدواري كرد مجريان برگزاري نمايشگاه ها وهمايش ها با برنامه ريزي هاي هدفمند و كارشناسانه بتوانند از اين فرصت ها در جهت معرفي شايسته توانمندي، فرصت هاي سرمايه گذاري و جاذبه هاي گردشگري منطقه آزاد کیش استفاده كنند.

وي بر لزوم مشاركت فعال و حضور تشکل های صنفی و مجامع کیش در نشست هاي هم انديشي با هدف هم گرایی بیشتر و استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود تاكيد كرد و گفت: برگزاري جلسات هماهنگی و هم انديشي برای هر نمایشگاه  با حضور تمامی دست اندرکاران، دستگاه ها و جوامع مختلف و تبادل نظر در جهت تقويت سطح اين رويدادها علاوه بر آگاه سازي بخش خصوصي نسبت به نتايج مستقيم و غير مستقيم نمایشگاه ها در رونق فضاي كسب و كار كيش، آنها رابراي مشاركت پوياتر و ارتقاء سطح كمي و كيفي نمايشگاهها و همايشها ترغيب مي كند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با تاكيد بر اهميت استفاده از شیوه ها و ابزارهای نوین تبلیغاتی و بازاریابی و تلاش برای برند سازی و معرفي جزيره كيش به عنوان قطب مهم نمایشگاهی كشور و منطقه گفت: معرفي ویژگی و مزیت های منطقه آزاد کیش در سطح بين المللي سبب جذب بيشتر شرکت های خارجی و تقويت جنبه بين المللي رويدادهاي مهم و نمايشگاه ها و همايش ها مي شود.

وي اظهار داشت: علاوه بر اطلاع رساني گسترده در جهت جذب هر چه بیشتر بازدید کنندگان تخصصی در نمايشگاه ها مي بايست با  فضا سازی مناسب  و ايجاد محيطي جذاب و با نشاط، عموم افراد را براي بازديد از نمايشگاه ها ترغيب كنيم.  

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي گسترده اين شركت در  جهت رونق نمایشگاه ها به طرح رتبه بندی سازمان توسعه تجارت ایران اشاره كرد و با بيان اينكه سياست گذاري هاي بلند مدت و تدوين برنامه هاي مدون نقطه عطفي در برنامه ريزي هاي شركت سرمایه گذاری و توسعه کیش است از راه اندازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان و نام نويسي از بازدید کنندگان نمايشگاهها  با هدف جمع آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی مخاطبان نمایشگاه ها خبر داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در پایان با اشاره به اهميت تدوين تقويم نمايشگاهي  با در نظر گرفتن مناسبت ها و فصول پر تردد گردشگري در جزيره كيش بر توزیع و پراکندگی زمان برگزاری همایشها و نمایشگاه ها و تقسیم بندی مناسب آنها در تمامی فصل های سال و ایام هفته تأکید كرد.

در این نشست مجریان و برگزار كنندگان نمایشگاه ها نيز برخی موانع و چالش های جذب مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمايشگاه ها را مطرح و نظرها و پیشنهادات خود را در زمینه ایجاد تسهیلات بیشتر و همچنین ارائه بسته های حمایتی جهت جلب مخاطبان نمایشگاه ها در جزیره کیش ارائه كردند.

لازم به ذكراست، جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور و بر خورداری از تسهیلات و زیر ساخت های مناسب از جمله بندر و فرودگاه مجهز، عدم نیاز به روادید برای گردشگران خارجی، سیستم حمل و نقل شهری مطلوب، مراکز اقامتی استاندارد، امکانات و تجهیزات استاندارد نمایشگاهی و یکی از مجهزترین سالن های همایش های کشور، سالیانه میزبان برگزاری تعداد زیادی از نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی است. بر پایی این نمایشگاهها و همایش ها علاوه بر رونق اقتصادی و گردشگری منطقه، ایجاد اشتغال مولد برای بخش های تولیدی، خدماتی و تداوم سرمایه گذاری بلند مدت را به دنبال خواهد داشت.