قهرمانان ورزشی کشور نماد وحدت و اقتدار ایران هستند

سید محمد پولادگر: سرمربی ها و سرپرست های فدراسیون های ورزشی نقش بسزایی در پیشرفت ورزشی کشور دارند از این رو گردهمایی هایی با برنامه ریزی جدید شرایط موجود در جامعه ورزشی را متحول خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور  در نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی که صبح پنجشنبه 26 آبان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، با ارائه گزارشی از افتخارات ورزشکاران در رقابت های مختلف جهانی بر حفظ و صیانت از استعدادها و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی جوانان تاکید کرد.

پولادگر با اشاره برحمایت های وزارت ورزش و جوانان کشور برای برگزاری رقابت های مختلف ورزشی و کسب افتخاراتی برای کشورمان، اظهار داشت: اقدامات موثری برای حفظ و صیانت از استعدادهای ورزشی در سطح کشور انجام شده و با ایجاد زمینه رشد و شکوفایی می توانیم این اقدامات مهم و ارزشمند را تا سکوهای قهرمانی ادامه دهیم.

وی، خاطر نشان کرد: برای پاس داشت از نمادهای تیم ملی و محترم شمردن پرچم کشور عزیزمان باید در این مسیر خطیر و ارزشمند با همت و تلاشی مضاعف برای اعتلای ایران اسلامی گام برداشت.

به گفته سید محمد پولادگر اخذ نخستین سهمیه المپیک در بخش بانوان و کسب موفقیت های متعدد در حوزه ورزشی کشور با همت و تلاش قهرمانان تحقق یافت که این اقدام مهم، اتفاق نو و بی بدیل در حوزه ورزشی کشور است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور از کسب نخستین سهمیه المپیک هانیه رستمیان در رشته تیر اندازی مسابقه جهانی مصر خبر داد و افزود: قهرمانی تیم کشتی فرنگی در جام جهانی آذربایجان، قهرمانی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای با شکست تیم قدرتمند برزیلی در فینال از دیگر افتخارات ورزشی کشور محسوب می شود.

 سید محمد پولادگر در ادامه سخنان خود، گفت: هشتمین قهرمانی تیم والیبال نشسته که یکی از تیم های استثنایی جهان است دارای 7 مدال المپیک، موفق به کسب  8 دوره قهرمانی جهان شده است.

پولادگر، بیان داشت: تیم نابینایان جودو با سه طلا و یک نقره قهرمان جهان شدند.

وی با بیان این که نخستین طلاهای تیم ملی نوجوانان دختر در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا و همینطور مدال طلای ارزشمند سلما همتیان که در رشته شطرنج به مقام اول و مدال طلا دست یافت، اظهار داشت: در یک ماه گذشته بیشترین موفقیت در ورزش قهرمانی و مسابقات پارالمپیک بوده که در مسابقات جانبازان و معلولان افتخاراتی برای کشور کسب کردند.

پولادگر از کسب مدال نقره در مسابقه شمشیر بازی خبر داد و افزود: مسابقات المپیاد ایرانیان با کمک همه در رشته های المپیک برگزار شد که با یک وقفه دو ساله یکی از اتفاقات مسرت بخش در این رشته ورزشی است.

مریم ‌کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره بر لزوم بازنگری در دستورالعمل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: این دستورالعمل از سال های قبل ساری و جاری بوده و با توجه به درخشش بانوان در سطح مسابقات ورزشی بین المللی و تنوع رشته هایی که در این دستورالعمل وجود ندارد؛ لازم است این دستورالعمل بازنگری و برای تایید به وزارت ورزش و جوانان کشور ارسال شود.

‌کاظمی پور ادامه داد: رکورد شکنی بانو وزنه برداری کشورمان و کسب سکوی قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی دو نجات غریق بانوان در بین 76 کشور دنیا از دیگر افتخارآفرینی بانوان کشورمان است.