قرارداد سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در چابهار

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در زمینه خطوط لوله انتقال و ساخت مخازن نگهداری پایانه های توسعه نگین مکران در بندر شهید بهشتی چابهار امضا شد.

'سیاوش رضوانی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار کرد: این قرارداد سرمایه گذاری دیروز بین بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استانداران پنج استان ساحلی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.

وی با اشاره به امضای قراردادهای مختلفی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در امور بنادر کشور، قرارداد امضا شده در خصوص بندر چابهار را دارای بزرگترین حجم سرمایه گذاری در زمینه احداث خطوط لوله انتقال و ساخت مخازن نگهداری محصولات پتروشیمی عنوان کرد.

رضوانی افزود: این طرح با ظرفیت اسمی 23 میلیون تن در سال به صورت بی.او.تی در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع توسط شرکت توسعه نگین مکران اجرا می شود.

به گفته وی، مدت اجرای این قرارداد 20 سال است که از طریق آن برای 100 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، با واگذاری زمین مورد نیاز این طرح به شرکت نگین مکران، قرارداد مزبور در بندر شهید بهشتی چابهار وارد مرحله اجرایی شود.

رضوانی گفت: با اجرای پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی و سرعت بخشیدن به اتمام فاز اول آ، تا پایان امسال شاهد پروژه های دیگری از قبیل احداث و ساخت انبار سرپوشیده پیشرفته برای ذخیره سازی غلات و سوخت رسانی به کشتی ها در این بندر خواهیم بود.

چابهار