اداره محیط زیست کیش در نظر دارد به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک و به منظور پیشبرد" طرح‌ کیش بدون پلاستیک " نسبت به برگزاری مسابقه ای با موضوع کاهش مصرف پلاستیک در جزیره اقدام نماید.

این مسابقه در ۳ بخش" کودکان، اصناف و فروشگاه های مستقر و ارائه بهترین ایده و راهکار پیشنهادی توسط عموم مردم جهت "کاهش مصرف پلاستیک" برگزار خواهد شد.

1-کودکان و نوجوانان علاقمند در جزیره کیش می توانند با استفاده از ظروف و سایر زایدات پلاستیکی استفاده شده در منزل خود اقدام به ساخت کاردستی، وسایل کاربردی در زندگی روز مره و ساخت احجام هنری نمایند.

۲-تمام اصناف و فروشگاه های مستقر در جزیره کیش، در صورتی که در فروشگاه خود اقدامی در جهت کاهش مصرف پلاستیک نظیر استفاده از روش های جایگزین پلاستیک، فرهنگ سازی و .... نموده اند می توانند آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند.

۳_کیشوندان و علاقمندان نیز جهت شرکت در مسابقه می توانند با ارسال ایده ها و راه کارهای پیشنهادی در خصوص "کاهش مصرف پلاستیک"در جزیره کیش اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام و نحوه ارسال آثار:

شرکت کنندگان می توانند تا 5 مرداد پیشنهادات و تصویر آثار خود را به آدرس اینستاگرام (kish_environment) ارسال کنند . در بخش اول(کودکان و نوجوانان) پس از انتخاب نفرات برتر، آثار انتخابی باید به اداره محیط زیست کیش تحویل داده شود.