رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش:

ظرفیت و ساعات تردد شناورهای مسافری برای رفاه حال گردشگران افزایش یافت

عزت‌الله محمدی از تخصیص دو شناور به حمل کالاهای اساسی و افزایش ظرفیت و ساعات تردد شناورهای مسافری با هدف ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به گردشگران نوروز خبر داد.

به گزارش روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت‌الله محمدی، رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات نوروزی با اشاره به آماده ‌سازی مبادی ورودی جزیره گفت: ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در بندرچارک چند روز آینده به اتمام می رسد.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش با بیان اینکه نماینده این حوزه برای نظارت دقیق و مستمراز بیست و پنجم در بندر چارک مستقر خواهد شد افزود: ارائه خدمات و حمل و نقل شهری و حوزه درمان همچنین فعالیت واحدهای اغذیه فروشی شبانه‌روزی شده و ماباقی حوزه‌ها با شیفت بندی مناسب به گردشگران و مسافران خدمت رسانی می کنند.

وی با پیش‌بینی احتمال شرایط بد آب و هوایی و بحران اسکان بر تمهیدات اندیشیده‌شده در این حوزه تاکید کرد و گفت: ۲۶فروند لندینگ‌کرافت‌ با بررسی شرایط استاندارد و نظافت آنان، در نظر گرفته شده است که برخی از این تعداد از بنادر اطراف ملحق خواهند شد و برای دو فروند از این کشتی‌ها از ظرفیت موجود در کیش استفاده می‌شود.محمدی در خصوص افزایش ظرفیت شناورهای مسافری گفت: این میزان از ۶۰۰ صندلی به ۱۲۰۰ صندلی در روز افزایش داشته و مقرراست برخی شناورها، بعدازظهر نیز به جابجایی مسافران اقدام کنند.وی همچنین پیشنهاد افزایش تعداد ناظران و ناجیان غریق برای استقرار دراسکله شرقی، و چارک جهت امدادرسانی به شناورهای حادثه‌دیده را مطرح کرد.

محمدی به برنامه‌هایی جهت ساماندهی تجمع اجاره‌دهندگان خانه‌های شبانه در ورودی مسیر دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور نماینده شرکت حمل و نقل برای نظارت بر فعالیت تاکسی‌ و خودرو تورها و هتل‌ها همچنین پلیس راهور و اجرائیات در مبادی ورودی، امری لازم است.

 وی با اشاره به ثبت شماره همراه مسافرانی که از مسیر دریا وارد جزیره می‌شوند، گفت: با دراختیار داشتن اطلاعات مسافر می‌توان موارد لازم این حوزه را در قالب پیامک برای آنها ارسال کرد.

محمدی ارائه‌ ۲۴ساعته خدمات با هدف به حداقل رساندن تجمع مسافران را از دیگر برنامه های کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی برشمرد و افزود: هیچگونه افزایش نرخ از طرف سازمان اعمال نمی‌شود ، تنها ۱۵ درصد افزایش نرخ ورود خودرو و ۳۰ درصد ورود مسافر توسط شناورها صورت گرفته است.

 رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و شورای سلامت را از اصول مهم در برنامه ریزی های این حوزه برشمرد.

محمدی همچنین تجهیز بخشی از مرکز نمایشگاه های کیش برای آمادگی در شرایط بحرانی و تاخیرهای احتمالی پروازها را از دیگر اقدامات حوزه خود عنوان کرد.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت فرودگاه و بندرگاه کیش در پایان از فعالیت ۲۴ ساعته گمرک و ترخیص کالا‌ها در بندرگاه تجاری کیش خبر داد و افزود: تسریع در ترخيص كالاها با همکاری گمرک در دستور کار قرار گرفته و مدت زمان تخلیه لنج‌ها از 55 روز به سه روز کاهش یافته است.