طرح هوشمند سازی مدارس الغدیر کیش اجرا شد

در راستای ارتقاء کیفیت سطح آموزش، طرح هوشمند سازی مجموعه مدارس الغدیر کیش در سال تحصیلی 96 – 95 اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پرهام جانفشان مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام این خبر، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید کلیه کلاس های دوره اول متوسطه و دوره دوم دبستان در مدارس الغدیر کیش در حوزه سخت افزاری به تابلوهای هوشمند مجهز شدند.

وی افزود: همچنین با هدف بالابردن سطح آموزشی تمام مدارس مجموعه الغدیر به آزمایشگاه، کارگاه، لابراتور زبان مجهز شدند.

جانفشان از افزایش دو مدرسه به مجموعه مدارس الغدیر، ساماندهی زمین های ورزشی همراه با وسایل و امکانات ورزشی، ایجاد پیش دبستانی مجزا همراه با کادر آموزشی مستقل، اجرای برنامه های فوق برنامه از جمله راه اندازی کلاس های زبان با همکاری موسسه آموزشی علوم و فنون در مقطع دبستان، دوره اول متوسطه و دبیرستان، کلاس های ورزشی تخصصی آموزشگاهی در 6 رشته،  ایجاد فوق برنامه های عصرگاهی از جمله کلاس های هنری و آموزشی در روزهای پنجشنبه هر هفته خبر داد.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خصوص اردوهای آموزشی این مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید اردوهای مطالعاتی دانش آموزان مقطع دبیرستان به زودی آغاز می شود.

همچنین اردوهای آموزشی آخر هفته و شبانه، تفریحی، ورزشی پدران و پسران، مادران و دختران  و اردوهای برون استانی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان این مجموعه آموزشی است.

وی در ادامه گفت: طرح بین المللی پرلز با هدف بهبود سواد خواندن در این سال تحصیلی اجرا می شود. در این طرح، در هر 2 هفته یکبار یک کتاب در اختیار دانش آموزان دو دوره دبستان به غیر از کلاس اول،  قرار داده می شود که با اجرای این طرح هر دانش آموز تا پایان سال تحصیلی 12 کتاب فوق برنامه را مطالعه می کند.

جانفشان اجرای آزمون های علمی بیرونی از جمله آزمون های سنجشی، گزینه 2، مرآت و قلم چی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید دانست.

وی یاد آور شد: ایجاد کلاس کنکور، مشاوره های  درسی اختصاصی به دانش آموزان همراه با والدین آنها، تست شخصیت و استعداد سنجی، دوره های آموزشی جهت کادر آموزشی مدارس، کلاس آمادگی شرکت در المپیاد، افزودن مسئول پژوهشی به مدارس دخترانه با رویکرد تلاش برای شرکت در جشنواره جابربن حیان، ایجاد کلاس های موضوعی همراه با فضای آموزشی مرتبط با درس مربوطه، برگزاری جشنواره خلاق ترکیبی آموزشی - ورزشی با شرکت خانواده های دانش آموزان از دیگر اقداماتی است که در سال تحصیلی 96 – 95 در مجموعه مدارس الغدیر انجام می شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید 1030 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس الغدیر کیش ثبت نام کردند که نسبت به سال تحصیلی گذشته،  54 در صد افزایش تعداد دانش آموزان در دبیرستان های دخترانه و 30 در صد افزایش در تعداد دانش آموزان در دبیرستان های پسرانه  را نشان می دهد.