صرفه جویی سالانه 300 میلیون لیتر گازوئیل در جزیره کیش

با بهره برداری از خط هفتم گاز سراسری جهت مصرف در واحد های نیروگاهی کیش، سالانه 300 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ابوالفضل صدرائیه مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در جریان بازدید سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح عملکرد شرکت آب و برق کیش گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات ایستگاه بالا دستی از خط هفتم گاز سراسری، از مهر ماه امسال مصرف سوخت گازوئیل قطع شده است و تمام سوخت مصرفی 8 واحد نیروگاهی از گاز انتقالی تامین می شود.

وی تاکید کرد: با انتقال گاز به جزیره کیش سالانه 300 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود و با توجه به این که گاز سوخت اولیه و اصلی توربین های گازی است از لحاظ بهره برداری، پایداری واحدها و تعمیر و نگهداری کمک موثر می کند که بتوانیم برق پایدار و مطمئن تری به مشترکین تحویل دهیم.

 مدیرعامل شرکت آب و برق کیش خاطر نشان کرد: طول عمر بالای قطعات، کاهش استهلاک و آلودگی هوا از مزیت های استفاده از  گاز به عنوان سوخت واحد های نیروگاهی است.

گفتنی است جزیره کیش دارای 8 واحد نیروگاهی به ظرفیت اسمی 270مگا وات است که در فصول سرد با 40 درصد ظرفیت و از اول خرداد تا اول آبان با 100 درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

.