سه موج شکن قدیمی کیش به اسکله های تفریحی تبدیل می شوند

به منظور افزایش جاذبه های محیطی و گردشگری کیش، سه موج شکن قدیمی موجود در منطقه مارینا به اسکله های تفریحی جذاب و گردشگر پسند، تبدیل شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، ابوالفضل طیبی مدیرعامل این شرکت ضمن بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگارانگفت : توزیع مناسب گردشگران از طریق پراکندگی متناسب جاذبه ها در بخش های مختلف کیش، موضوعی است که به رشد اقتصادی این جزیره و توازن در تجمعی نیروی انسانی، کمک شایانی می کند.

ابوالفضل طیبی افزود: پس از تجربه موفق بازسازی و بهسازی اسکله سیمرغ در محدوده ساحل سیمرغ، تصمیم گرفته شد، سه موج شکن موجود در منطقه مارینا، به سه اسکله تفریحی زیبا تبدیل گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از انجام بررسیهای کارشناسی و احراز استحکام موج شکنها، عملیات اجرایی سه موج شکن دردستور کار حوزه فنی وعمرانی شرکت عمران، آب وخدمات کیش قرار گرفت. این موج شکنها در منطقه شرق جزیره واقع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش افزود: در اولین گام، عملیات اجرایی در یکی از اسکله ها با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و طول 65 متر آغاز شده و در مراحل پایانی قرار دارد .

ابوالفضل طیبی در ادامه گفت: عملیات اجرایی موج شکن دوم آغاز شده و ساخت سومین اسکله نیز بزودی آغاز می گردد.این اسکله ها با تکمیل عملیات عمرانی و زیباسازی محیطی به تفرجگاه هایی زیبا و محل تردد شهروندان وگردشگران و پهلوگیری قایق های کوچک تفریحی تبدیل می شوند.

در این پروژه، نسبت به کفسازی با استفاده از کفپوشهای بتنی خاص و نورپردازی در کف و دیواره اقدام شده تا فضای آرام و متفاوتی برای بازدید کنندگان فراهم آید.

در نورپردازی این اسکله ها، تدبیری اتخاذ شده تا نور پردازی مصنوعی انعکاس به دریا انعکاس نداشته باشد و در نتیجه آبزیان در زیست بوم خود دچار مشکل نگردند.

ساماندهی سواحل کیش با هدف تقویت اقتصاد دریا محور، رشد گردشگری مبتنی بر دریا، از بین رفتن انواع آشفتگی و بی نظمی در کناره های دریا از جمله موارد مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.