سهل انگاري خدمه عامل اصلي غرق شدن كشتي دنا در بندر كيش

كشتي دنا به دليل سهل انگاري خدمه اين كشتي در اسكله بندر تجاري كيش غرق شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، كشتي مسافربري دنا كه در اسكله 16 بندر تجاري كيش پهلو گرفته بود به دليل سهل انگاري خدمه كشتي و باز ماندن دريچه مجاور اگزوز سمت چپ و شدت آبگرفتگي غرق شد.

به گفته موسوي مدير عامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش پس از اينكه ساعت 6 صبح امروز خدمه كشتي تجاري دنا، متوجه عدم تعادل اين كشتي و ورود آب در قسمت خن و فضاي داخلي كشتي شدند به مسئولان بندرگاه اطلاع دادند.

وي افزود: با وجوديكه ما به سرعت در محل حاضر شديم و براي خارج كردن آب از كشتي تلاش فراواني شد، شدت آبگرفتگي به اندازه اي بود كه در نهايت كشتي كاملا در آب فرو رفت.

موسوي با اشاره به اينكه در اين حادثه هيچ يك از 8 خدمه حاضر در كشتي آسيب نديدند اظهار داشت: پس از بررسي تيم غواصي مشخص شد كه دريچه مجاور اگزوز سمت چپ به دليل بي توجهي خدمه كشتي باز مانده و در طول شب آب به شدت وارد كشتي شده است. البته خوشبختانه به دليل اينكه بدنه كشتي بسيار سالم بوده و هيچگونه پارگي و يا شكستگي وجود نداشته است مي توان به سرعت مشكل را برطرف كرده و كشتي را دوباره بر سطح آب غوطه ور كرد.

مدير عامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش تصريح كرد: در حال حاضر دو تيم غواصي بررسي هاي لازم را انجام داده و تلاش مي كنند تا با استقرار پمپ هاي قوي آب را از درون كشتي تخليه كنند تا دوباره كشتي بر سطح آب غوطه ور شود.

موسوي افزود: با تلاش بي وقفه گروه سرعت عمليات پيش بيني مي شود كه كشتي دنا تا عصر امروز دوباره بر سطح آب شناور شده و روند تعمير آسيب ديدگي ها آغاز شود.

وي با بيان اينكه كشتي مسافربري دنا يكي از كشتي هاي ايمن و با كيفيت جزيره كيش است كه با ظرفيت 230 مسافر در مسير جزيره كيش تا بندر چارك تردد مي كند افزود: اين كشتي از پوشش بيمه اي مناسبي برخوردار است و پس از بررسي دقيق ميزان خسارات و تعمير سريع بخش هاي آسيب ديده  اين كشتي بزودي فعاليت مجدد خود را از سر خواهد گرفت.

موسوي اظهار داشت: طبق بررسي هاي اوليه تنها ژنراتورها و سيستم سرمايشي و گرمايشي كشتي آسيب ديده اند.