به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا قائدیان رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با بیان اینکه از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 جزیره کیش میزبان 234 هزار و 697 گردشگر از دو مسیر هوایی و دریایی بوده است گفت: در طول این بازه زمانی 20 روزه از مجموع مسافران ورودی به کیش 145 هزار و 434 نفر به وسیله یک هزار و 84 پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شده اند که در این بین 57 درصد پروازها از تهران به کیش بوده و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد از آمار پروازها، بندرعباس و اهواز هر یک 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها 5 درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص داده اند.
قائدیان در ادامه افزود: همچنین در این ایام 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کرده اند که با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش سفرکردند.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به افزایش تعداد تخت های اقامتی در پایان سال96، ضریب اشغال هتل های کیش را در این دوره زمانی به طور متوسط 90در صد اعلام کرد و گفت: در دوره 20روزه سفرهای نوروزی کیش 91 هزار و 734 نفر شب اقامت در کمپ های چادری و موقتی کیش ثبت شده است که در مجموع با احتساب اقامت در خانه های دوم، منازل استیجاری و سکونت در خانه اقوام و آشنایان آمارها خبر از ثبت بیش از 230 هزار نفر شب اقامت از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در جزیره کیش می دهد.
به گفته قائدیان بیشترین ورود مسافر به جزیره کیش مربوط به سوم فروردین 97 است که این منطقه آزاد کشور میزبان 15 هزار و806 نفر مسافر ورودی از دو مسیر هوایی و دریایی بوده است و آمار بیشترین گردشگر حاضر درکیش متعلق به روز اول فروردین است که با حضور 38 هزار و600 گردشگر و افزایش دو هزار نفر در مقایسه با آمار سال گذشته، بیشترین حضور گردشگران را در جزیره زیبای کیش شاهد بودیم.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در پی تاکید دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس ستاد سفرهای نوروزی، افزایش کیفیت خدمات دهی بیش از هر موضوع دیگری مد نظر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش بوده است و با تمهیدات اجرا شده در این خصوص، بر اساس نظرسنجی ها رضایتمندی 84 درصدی از شاخصه های نظم شهری، حمل و نقل عمومی، خدمات فرودگاهی، اطلاع رسانی و برنامه های جشنواره نوروزی را در پی داشته است.
قائدیان با بیان اینکه در این بازه 20 روزه 409 هزار و 597 بلیت تفریحات مختلف در کیش صادر شده است افزود: کاهش میزان شکایات و افزایش استفاده از خدمات گردشگری در نوروز 97 بیانگر ارتقاء خدمات دهی و رشد کیفی گردشگری در جزیره کیش است که ادامه این روند در سالهای آتی دستاوردهای ارزشمندی برای توسعه گردشگری جزیره کیش به همراه دارد.
وی با تقدیر از تمامی کسانی که در بخش های مختلف به گردشگران نوروزی خدمات ارائه و تلاش کرده اند جلوه زیبایی از میهمان نوازی در جزیره کیش برای مسافران نوروزی ترسیم کنند تاکید کرد: فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با پایان دوره زمانی تعریف شده به پایان نمی رسد بلکه تحلیل عملکرد این ستاد، بررسی نقاط قوت و ضعف و شناسایی راهکارهای موثر در رشد گردشگری کیش بر اساس مستندات گردآوری شده و نظر کارشناسان و فعالان حوزه های مختلف از اقداماتی است که در دستور کار گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
گفتنی است راه اندازی اپلیکیشن اطلاع رسانی و فروش خدمات گردشگری آی کیش، ایجاد مراکز خودکار فروش خدمات گردشگری در مبادی ورودی و تالار شهر کیش، استقرار 5 پایگاه اطلاع رسانی در مناطق پر تردد کیش، اطلاع رسانی در خصوص قوانین و مقررات جزیره کیش در مسیرهای منتهی به استان هرمزگان به ویژه استان فارس، فعال سازی کمپ اقامتی بخش خصوصی برای اولین بار و برگزاری برنامه های متنوع گردشگری به ویژه کارناوال شادی با حضور همه گروه های هنری فعال در جشنواره نوروزی از مهمترین اقدامات اجرا شده برای میزبانی شایسته از گردشگران در نوروز97 بود.