ساختمان بانک ملی بندرانزلی موزه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با مرمت ساختمان ثبت ملی شده بانک ملی بندرانزلی می‌توان قابلیت این بنا را بیشتر کرد و آن را به موزه سکه و پول ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، رضا علیزاده در نشست مشترک با مدیرعامل شعب بانک ملی استان گیلان، بر ضرورت حمایت بانک‌ها از پروژه‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: در سالهای اخیر بسیاری از سرمایه گذاران با انگیزه حمایت از بانک‌ها، پروژه‌های متعددی را به انجام رسانده‌اند که در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع مالی به صورت نیمه تمام مانده‌اند.

وی بر تسریع در تکمیل پروژه‌های گردشگری، تاکید و اظهار کرد: اعطای تسهیلات به موقع به سرمایه‌گذاران می تواند پروژه‌های گردشگری را فعال کرده و در عین حال کمبود امکانات خدمات گردشگری را رفع کند.

علیزاده بیان کرد: طیفی از هنرمندان صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی مشغول فعالیت هستند که با حمایت تسهیلاتی از آنان می‌توان فعالیت آنان را گسترده و چه بسا زمینه ایجاد کارگاه‌های بزرگتر را فراهم کرد.

ابراهیمی، مدیرعامل شعب بانک ملی استان گیلان، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در استان را مهم تلقی کرد و گفت: گیلان سرزمین زیبایی‌ها و جاذبه‌های ارزشمند است لذا باید از این مزیت به نفع سرمایه گذاری و توانمندسازی اقتصادی استان استفاده کرد.

وی با اشاره به توجه بانک ملی در اتمام پروژه‌های ناتمام استان، بیان کرد: برخی پروژه‌های گردشگری گیلان با حمایت‌هایی که از سوی بانک ملی صورت گرفته، بزودی افتتاح و وارد چرخه خدمات خواهد شد.