به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین نشست که با موضوع اطلاع رسانی و تبیین شیوه مشارکت سازمان و جامعه کلوپ داران برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، درخصوص اهمیت راه اندازی سامانه جامع گردشگری گفت: اعتماد مهمترین محصول یک برند است محصولی که به سختی به دست می آید و حفظ آن برای رشد آن برند حیاتی است.
رحیم سرهنگی افزود: جزیره کیش به عنوان یک برند باید با ارائه خدمات ومحصول با ارزش، حس اعتماد گردشگران را حفظ وتقویت کند و این موضوعی است که بدلیل عدم انطباق کیفی و کمی خدمات گردشگری با هزینه پرداختی باعث نارضایتی و بی اعتمادی گردشگران شده بود.
وی ایجاد پلتفرم جامع گردشگری و پلتفرم فروش بلیت تفریحات دریایی را راهکاری برای مدیریت نرخ عرضه بلیت های تفریحات دریایی عنوان کرد و گفت: مدیریت سفر و هزینه ها، سهولت دسترسی، امکان نظارت مستمر، درجه بندی کیفی و کمی خدمات داده شده از نگاه مشتریان و عرضه خدمات با نرخ واقعی و بدون واسطه از مزایای این طرح است.
سرهنگی هوشمند سازی را حلقه مفقوده گردشگری کیش دانست و از تعمیم این طرح به دیگر حوزه های گردشگری خبرداد.
وی با اشاره به اینکه دسترسی به خلیج زیبای فارس و تفریحات دریایی وجه تمایز گردشگری جزیره کیش است که باید برای رشد و رونق آن تلاش شود تاکید کرد: در این طرح با حذف واسطه ها قیمت تفریحات دریایی واقعی شده و فروش خارج از این سامانه تخلف محسوب می شود. همچنین حضور دفاتر خدمات گردشگری نیز در این سامانه دیده شده و از طریق این سامانه تلاش شده است واسطه گری و دلالی از روند فروش بلیت تفریحات دریایی کیش حذف شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رویکرد هوشمند سازی، جایگزینی رقابت کیفی به جای رقابت کمی است و نیاز است با نظارت مستمر جامعه کلوپ داران و حوزه های نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش، سلامت این طرح به صورت مداوم پایش شود.
وی در ادامه اظهار داشت: یک درصد از درآمد تفریحات دریایی کیش به کنسرسیوم گردشگری و 3 درصد به جامعه کلوپ داران اختصاص می یابد تا در زمینه تبلیغات و برگزاری رویدادهای گردشگری هزینه شود.
سرهنگی درپایان تصریح کرد: سالهاست که سهم درآمدی کلوپ داران کیش از دلالهایی که در دیگر شهرها واسطه فروش بلیت تفریحات دریایی کیش بوده اند کمتر است و این موضوع با کاهش درآمد کلوپ داران باعث تنزل کیفیت خدمات دهی و تجهیزات کلوپ ها و در نهایت نارضایتی گردشگران شده بود و با راه اندازی این پلتفرم که نتیجه تلاشهای سازمان منطقه آزاد کیش، جامعه کلوپ داران، شرکت عمران، آب وخدمات و کنسرسیوم گردشگری است بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.
در ادامه این نشست رییس جامعه کلوپ داران کیش با تقدیر از پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص بهبود شرایط کلوپ ها و رفع مشکلات این حوزه مهم گردشگری کیش گفت: راه اندازی پلتفرم فروش بلیت تفریحات دریایی ضمن حفظ منافع سرمایه گذاران حوزه تفریحات دریایی وکلوپ داران، اعتماد را دوباره به برند کیش باز می گرداند.
اقتصاد ضمن ابراز امیدواری درخصوص ثبات مدیریتی جزیره کیش و اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی وضعیت فروش بلیت تفریحات دریایی گفت: به نمایندگی از جامعه کلوپداران کیش با توجه به اقدامات خوبی که دراین مدت در جهت اصلاح فرآیندها و رفع مشکلات اساسی در حوزه گردشگری کیش انجام شده برای استمرار مدیریت دکتر سرهنگی تلاش می کنیم تا با ایجاد ثبات مدیریتی، اقدامات زیرساختی آغاز شده بی سرانجام نمانند.
علی اقتصاد درپایان گفت: در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی و برخورداری کیشوندان کم درآمد از تفریحات دریایی با پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش 2 هزار بلیت استفاده از تفریحات دریایی به دانش آموزان کم درآمد جزیره اختصاص یافته است.
گفتنی است براساس این طرح بلیت تفریحات دریایی بر بستر پلتفرم تفریحات دریایی کیش در سامانه بزن بریم کیش عرضه می شود. همچنین درپایگاه های بزن بریم کیش در فرودگاه و اسکله تفریحی جزیره، امکان خرید بلیت تفریحات دریایی از طریق سامانه برای گردشگران و شهروندان فراهم شده است.