امام جمعه کیش؛

روز قدس روز دفاع از انسانیت٫ مظلومیت و اتحاد جهان اسلام است

خطیب جمعه کیش در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس را روز نمایش اتحاد و همدلی مسلمانان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در خطبه های نماز جمعه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با اشاره به جنایات آمریکا و مصداق های بارز نقض حقوق بشر توسط این کشور گفت: حمله وحشیانه ناو امریکایی به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران یکی از نمونه های این رفتارهای ضد انسانی است.

وی افزود: کارنامه امریکاییها در جنایت سیاه است به خصوص بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران این کارنامه سیاه تر شده و نشان می دهد امریکا هیچ ارزشی برای حفظ حقوق بشر قائل نیست.

خطیب جمعه کیش گفت: حقوق بشر از نظر امریکاییها مشخصات خاص خودشان را دارد و یکی از این مشخصات توجه به حقوق ظلم کنندگان است با این رویه که دنیا باید بر محور ظالمان بچرخد آن هم ظالمانی که در اختیار امریکا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: در حالیکه امریکا از حفظ حقوق حیوانات دفاع می کند حقوق انسان های مستعضف جهان را پایمال  و اموال آنان را چپاول می کند.  

وی افزود: در جهان دو جریان وجود دارد جریانی که در آن از حقوق انسانی مردم دفاع می شود و جریان دیگری که با وجود سر دادن شعار حقوق بشر از ظالمان حمایت می کند و امریکا نمونه ای از این جریان است.

امام جمعه کیش رژیم اسرائیل را فرزند نا مشروع امریکا و انگلیس دانست و گفت: با وجود بیش از 60  قطعنامه در مورد جنایات رژیم امریکا در سازمان ملل٫ این سازمان سکوت کرده و دولت امریکا با استفاده از حق وتوی خود همه این 60 قطعنامه را وتو کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی روز قدس را روز دفاع از انسانیت ٫ مظلومیت واتحاد جهان اسلام برشمرد وافزود: جنایات بی شماری درپرونده سیاه رژیم اشغالگر قدس ثبت شده است وامید است روزی را شاهد باشیم که پیروزی فلسطین براسرائیل را جشن بگیریم.

گفتنی است حشمت الله قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ جهان اسلام نیز پس از راهپیمایی روز قدس به تشریح روند شکل گیری دولت اسرائیل پرداخت و گفت: استراتژی امروز دشمن شکست اتحاد ملت ماست و تلاش می کنند با ایجاد بد بینی بین مردم٫ مسئولان و احزاب سیاسی تفرقه ایجاد کنند در حالیکه وظیفه امروز همه ما یکپارچگی و اتحاد زیر سایه ولایت فقیه است.

وی افزود: کشور ما امروز در جایگاه رفیعی در دنیا قرار دارد و معادلات منطقه ای و بین المللی در سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران رقم می خورد.