روابط بین المللی لازمه پیشرفت کیش است

محمد حقیریان از امکان معرفی جهانی کیش در پلتفرمی بین المللی از طریق سفارتخانه ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش محمد حقیریان تاجر و فعال حوزه بین الملل در نشست با دکتر لواسانی مشکلات و معضلات پیش آمده به دلیل عدم رعایت قوانین اصلی مناطق آزاد را بر تمامی زمینه های جزیره موثر برشمرد و گفت: سال ها پیش 90 درصد لوازم یدکی ایران از کیش تامین می شد، سال 1374 که کیش قانونمند و اجازه فروش زمین و ساخت و سازها صادر شد، مردم حتی 4 ماه در انتظار بلیط برای سفر به کیش بودند.

وی افزود: توسعه کیش مرهون زحمت و تلاش سرمایه گذاران و کارآفرینان است و در حال حاضر با بی توجهی به برخی موارد و عدم حمایت های لازم  برخی از آنها نزدیک به ورشکستگی هستند.

محمد حقیریان تصریح کرد: منتفی شدن تجارت خارجی، موانع واردات و صادرات، عدم وجود پرواز های خارجی، نوسانات ارز و مشکلات سرمایه گذار در اجرای طرح و بسیاری موارد دیگر نشان از بی توجهی به جایگاه بخش خصوصی است و سرمایه گذار امیدی برای ادامه ندارد و دولت باید به جای ایجاد موانع بر سر راه مناطق آزاد ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه اعضا انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان در تمامی حوزه های کیش دست به دست هم داده اند و عمر خود را صرف آبادانی کیش کرده اند تا کیش امروز به وجود آمده گفت: منفعل بودن بخش بین المللی صدمات جدی به ما وارد خواهد کرد و باید این مورد بازبینی شود.

فعال حوزه بین الملل کیش اظهار داشت: ما در حوزه تجارت بین الملل امکاناتی داریم که می توانیم از طریق سفارتخانه ها کیش را در پلتفرم بین المللی و جهانی معرفی کنیم، بنابراین به دنبال علل و چالش ها بگردیم و امید دارم با تفکر دکتر لواسانی بتوانیم راهکارهای خوبی برای صیانت از زحمات سرمایه گذاران و کارآفرینان  قدیمی کیش ارائه کنیم.