رضايت مندي اكثر گردشگران نوروزي از سفر به كيش

اكثريت قريب به اتفاق مسافران و گردشگران از سفر به جزيره كيش در تعطيلات نوروزي ابراز رضايت كردند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌ الملل سازمان منطقه آزاد كيش، بسياري از مسافران و گردشگران نوروزي از سفر خود و خانواده‌شان به جزيره كيش ابراز رضايت كردند و همگي بر اين عقيده بودند كه به زودي به جزيره كيش باز خواهند گشت و به بستگان و آشنايان خود براي سفر به جزيره كيش توصيه اكيد خواهند كرد.

ياد آور مي‌شود، همه ساله ده‌ها هزار تن از هموطنان، جزيره كيش را براي گذراندن اوقات فراغت خود در تعطيلات نوروزي انتخاب مي‌كنند و از ظرفيت و امكانات گردشگري، هنري، تفريحي و ورزشي اين جزيره 92 كيلومتر مربعي استفاده مي‌كنند.

هر سال از 27 اسفند سفر گردشگران و مسافران به كيش آغاز مي‌شود و تا 15 فروردين ماه ادامه خواهد داشت، اين گردشگران از مسير هوايي از شهرهاي مختلف كشور و يا از مسير دريايي از بنادر لنگه، چارك و آفتاب با شناورهاي دريايي خود را به كيش مي‌رسانند.

مسافران از برنامه‌هاي شاد و مفرح موسيقي سنتي اقوام ايراني در بازارها و مراكز تجاري و در فرودگاه و بندر كيش در زمان ورود بهره بردند.

همچنين برگزاري جشن‌هاي مختلف در پارك‌هاي جزيره كيش از جمله پارك ماهيگير، نوار سياحتي كيش،كشتي يوناني، باغ‌ راه ايراني، پارك ساحلي مرجان، مجموعه درخت سبز، تالار شهر، خانه بوميان و اسكله بزرگ تفريحي پذيراي خيل عظيم مسافران و گردشگران در نوروز 97 بود.

سيرك ايران و برزيل از ديگر برنامه‌هاي پُر هيجان بود كه هر شب در دو سانس پذيراي مسافران نوروزي كيش بود.

در اين ايام گردشگران علاوه بر خريد در بازارها و مراكز تجاري از ورزش‌هاي آبي و دريايي از جمله غواصي، شنا، جت اسكي، پاراسل، اسكي روي آب، كيبل اسكي و ... استفاده كردند.

در نظرسنجي‌هايي كه از بسياري مسافران و گردشگران بعمل آمد، آنان از سفر به كيش ابراز رضايت داشته و از سفر دوباره خود به اين جزيره مرجاني طي چند ماه آينده خبر دادند و بر اين عقيده بودند كه براي سفر اقوام، آشنايان و ديگر هموطنان خود به جزيره كيش تبليغ خواهند كرد.

گفتني است جزيره كيش با 92 كيلومتر مربع مساحت و جمعيتي بالغ بر 35 هزار نفر سالانه پذيراي حدود يك ميليون و 800 هزار گردشگر است.

اين جزيره زيبا در 18 كيلومتري سرزمين اصلي و در آب‌هاي نيلگون خليج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.