رشد 3 برابري ارزش ریالی طرح هاي عمراني و زير بنايي جزيره كيش در دولت تدبير و اميد

ارزش ريالي عملكرد عمراني و زير بنايي سازمان منطقه آزاد كيش در دولت تدبير و اميد حدود 7 هزار ميليارد ريال بوده است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، توجه جدي دولت تدبير و اميد به رشد مناطق آزاد حول محور خاص فعالیت هر یک از این مناطق و تكميل زير ساخت هاي لازم در بخش هاي مختلف عمراني، تجاري، صنعتي، گردشگري سبب شده است تا ارزش ريالي طرحهاي عمراني و زير بنايي سازمان منطقه آزاد از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و در یک دوره 30 ماهه نسبت به مدت مشابه پیش از آن رشد سه برابری داشته باشد.
بر اساس این گزارش ارزش ریالی طرح های عمرانی و زیر بنایی جزیره کیش از مهر سال 92 تا پایان سال 94 حدود 7 هزار میلیارد ریال بوده است در حالیکه از ابتدای سال 90 تا شهریور92 طرح عمرانی و زیربنایی اجرا شده در این جزیره 2 هزار و 221میلیارد ریال بوده است.
همچنين درصد تحقق طرحهاي تصويب شده در اين سازمان نيز با شروع دولت تدبير و اميد رشد 27 درصدي داشته است به طوريكه در سال 91 درصد تحقق طرحهاي عمراني 91 در صد بوده كه تا پايان سال 92 به 118 درصد رسيد. در سال 94 نیز طرح های عمرانی متعددی به ارزش 2 هزار و 727 میلیارد ریال در جزیره کیش اجرا شد که با توجه به بودجه 3 هزار و 747 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها،‌ این رقم مبین تحقق 72 در صدی برنامه های عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزادکیش است.
دکتر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه این جزیره به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور بعد از سال ها کش و قوس در فرآیند قانونگذاری و مشکلات ناشی از برخوردهای سلیقه ای و چالش های مربوط به زیر ساخت های این منطقه, در چند سال اخیر با پذیرش مسئولیت های محوله منتج از قانون و مقررات چگونگی اداره این مناطق در دوران رونق اقتصادی قرار گرفته و با سرعتی شتابان مسیر رشد و توسعه را می پیماید گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید 27 طرح بزرگ عمرانی در این منطقه آزاد به اتمام رسیده و ۲۹ پروژه زیر بنایی و عمرانی در حال ساخت است.
وی افزود: ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه کیش، ادامه توسعه بندرگاه تجاری، افزایش تولید و توزیع آب و برق، گسترش فضای سبز و مراکز تفریحی، ادامه طرح‌های توسعه تصفیه فاضلاب، اجرای امور زیر بنایی شهرک های مسکونی، توسعه ورزشگاه ها و تفریحات دریایی، گسترش مراکز فرهنگی و مذهبی و ده ها پروژه بزرگ و کوچک دیگر در این مدت به پایان رسیده و یا در حال اجرا هستند که تا پایان سال جاری تعدادی دیگر نیز به بهره برداری خواهند رسید.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از تصویب اعتبار ده هزار میلیارد ریالی برای طرح های در دست مطالعه در جزیره کیش خبر داد.