رشد 18 در صدي گردشگران در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش

افزايش جاذبه هاي گردشگري و تنوع برنامه هاي مفرح، نظارت گسترده بر نرخ خدمات گردشگري و تعامل مناسب بخش خصوصي رشد 18 در صدي گردشگران را در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش در حالي دوشنبه شب 5 مهر به پايان رسيد كه آمار ورود گردشگران به جزيره كيش در مدت برگزاري اين جشنواره شاد و پر طرفدار نسبت به دوره هاي قبل 18 درصد رشد  داشت.

برنامه ريزي هاي منسجم در جهت افزايش جاذبه هاي گردشگري و تنوع برنامه هاي مفرح  در جنگ هاي شاد شبانه، نظارت گسترده بر نرخ خدمات گردشگري و تعامل مناسب بخش خصوصي در راستاي كنترل قيمت بليت و هزينه مراكز اقامتي و پذيرايي از جمله مهمترين عوامل رشد 18 در صدي گردشگران در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش بوده است.

بر اساس اين گزارش در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش كه با برنامه هاي شاد و متنوع از جمله جنگ هاي شاد شبانه، جشنواره هاي خريد با تخفيف 20 تا 50 در صدي در مراكز تجاري بازارها و كارناوال هاي شادي كودكان از 15 تير آغاز شده و تا 5 مهر ادامه داشت 301 هزار و 558 مسافر داخلي و خارجي از مسير هوايي و 32 هزار و 103 نفر از مسیر دریایی وارد جزيره كيش شدند.

* اهداي چهار ميليارد و پانصد و چهل ميليون ريال جايزي نقدي و غير نقدي به گردشگران در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه رضایتمندی گردشگران و ارائه کالاها و خدمات با قیمت و کیفیت مناسب از مهمترین اهداف برنامه ريزي هاي سازمان براي جشنواره تابستانی بود كه به مدد مشارکت و همدلی همه دست اندرکاران گردشگری، جوامع و اصناف محقق شد گفت: در 82 شب برگزاري جنگهاي شاد شبانه نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش ستاد برگزاري جشنواره و بخش خصوصي سه ميليارد و پانصد ميليون ريال جايزي نقدي، يك ميليارد و چهل ميليون ريال بن خريد كالا از برند هاي معتبر تجاري  و 14 خودرو به گردشگران اهدا شد. 2 خودرو نيز به قيد قرعه به پذيرنده هاي فعال دستگاههاي پايانه هاي تجارت الكترونيك پارسيان تعلق گرفت.

محب خدايي با تاكيد بر اينكه برنامه ریزی هاي منسجم و هماهنگ در كنار تکمیل زیر ساخت های گردشگری در سه سال گذشته تنوع و جذابيت بيشتر برنامه هاي جشنواره نوزدهم را به دنبال داشت  و همين امر موجب رشد شمار گردشگران ورودي در اين جشنواره شد افزود: امسال به طور ميانگين هر شب 2500 نفر از ساكنان و گردشگران با حضور در تالار شهر از برنامه هاي جذاب جنگ هاي شبانه جشنواره تابستاني استفاده كردند.

برگزاري بيش از 20 كنسرت با حضور خوانندگان مطرح كشور نيز يكي ديگر از بخش هاي پر طرفدار جشنواره امسال بود.

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش توجه ويژه به كودكان را يكي از ويژگي هاي منحصر بفرد نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش برشمرد و گفت: امسال براي نخستين بار سفر كودكان زير هفت سال به كيش رايگان بود تا خانواده هاي بيشتري بتوانند سفر به جزيره زيباي كيش را تجربه كنند. ضمن اينكه برگزاري كارناوال هاي شادي ويژه كودكان با حضور شخصیت های مختلف عروسکی در لباس های رنگارنگ که قطار کودکان را مشایعت می كردند  فضای بسيار شاد و کودکانه اي رافراهم كرده بود كه سفر به جزيره كيش را براي خانواده ها بسيار خاطره انگيزتر كرد.

وي افزود: در برنامه هاي روزانه اي كه براي مخاطبان كودك برگزار مي شد هر روز 15 كوله پشتي از هداياي تبليغاتي جشنواره شامل کیف، لوازم التحرير و كتاب داستان به كودكان اهدا مي شد.

*افزايش 100 درصدي رضايتمندي گردشگران در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش

مسيح الله صفا رييس جامعه هتلداران كيش در پايان جشنواره تابستاني با اشاره به رشد 18 در صدي ورود گردشگر در مدت برگزاري جشنواره نسبت به دوره  قبل گفت: آنچه بسيار اهميت دارد افزايش 100 در صدي رضايتمندي گردشگراني است كه جزيره كيش را براي سفرهاي تابستاني انتخاب كرده و از اقامت خود در اين جزيره زيباي مرجاني 100 در صد راضي بودند.

وي با بيان اينكه در طول برگزاري جشنواره شمار شكايت هاي گردشگران از تعداد انگشتان يكدست فراتر نرفت گفت: همدلي و تعامل بخش خصوصي با مسئولان گردشگري كيش و عزم جدي و همگاني دست اندركاران و فعالان عرصه گردشگري سبب دستيابي به يك موفقيت ارزشمند شد و ما شاهد رضايتمندي 100 در صدی گردشگران از خدمات هتل ها و اماكن اقامتي بوديم.

رييس جامعه هتلداران كيش با اشاره به اينكه  ضريب اشغال هتل ها در جشنواره تابستاني امسال بيش از 80 در صد بود با ابراز خرسندي از تعامل بسيار خوب هتلداران و بخش خصوصي با جامعه هتلداران و سازمان منطقه آزاد كيش در راستاي استاندارد سازي خدمات و افزايش ندادن نرخ خدمات گردشگري گفت: امسال هتلداران جزيره كيش با ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات گام هاي مهمي در مسير استاندارد سازي خدمات گردشگري برداشتند. ضمن اينكه تعامل خوب آنها با مسئولان گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش در راستاي نظارت بر نرخ خدمات سبب شد هزينه اقامت در هتل ها افزايش نيافته و گردشگران از اقامت در هتل هاي جزيره كيش لذت ببرند.

وي افزود: نظارت گسترده و تلاش موفقيت آميز سازمان منطقه آزاد كيش براي پيشگيري از افزايش بهاي بليت هواپيما سبب شد تا شمار بيشتري از هموطنان بتوانند در نوزدهمين جشنواره تابستاني به راحتي به كيش سفر كنند.

رييس جامعه هتلداران كيش همچنين با اشاره به اينكه امسال تعدادي از گردشگران هم براي اقامت در جزيره كيش از خانه هاي شخصي و استيجاري استفاده كردند از ساخت بيش از 40 هتل جديد در جزيره كيش خبر داد و ابراز اميدواري كرد بهره برداري از اين هتل ها در كنار ساير زيرساخت هاي توسعه اي منطقه رونق صنعت گردشگري در جزيره كيش را سرعت ببخشد.

لازم به ذكر است جشنواره تابستاني كيش دوشنبه شب و با برگزاري مراسم اختتاميه در تالار شهر كيش به طور رسمي به كار خود پايان داد.