راه اندازی بخش درمان و آموزش طب سنتی در مرکز نوآوری کیش

به منظور راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی بیمارستان کیش، چهار واحد اداری در مرکز نو آوری کیش به این مهم، اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که با حضور دكتر نادعلي نژاد رئيس بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش، دكتر شمس اردكاني مشاور وزير و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس دانشکده طب سنتي دانشگاه تهران،پروفسور امیر هومن كاظمي نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سنتی، دكتر خليلي سرپرست گروه آموزشی تاریخ علوم پزشکی دانشکده طب سنتی و دكتر اسدي معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در تهران برگزار شد، اقدامات و زیر ساخت های لازم جهت راه اندازی مرکز درمان و آموزش طب سنتی در جزیره کیش بررسی شد.

پیرو این جلسه، نشستی با حضور دكتر سليمي دستیار مدیرعامل در حوزه علم و فناوری برای تصميم گیری در خصوص تعیین مکانی برای راه اندازي اين مرکز برگزار شد و برای توسعه طب ايراني اسلامي و راه اندازي مركز آموزشي درماني طب سنتي و طب مكمل (طب سوزني)، 4 واحد اداري در مرکز نوآوری کیش به اجرای این طرح اختصاص یافت.

همچنین در این نشست، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش و مركز نوآوري كيش در جهت توسعه و گسترش پروژه هاي دانش بنيان در زمينه علوم پزشكي و همكاري هاي دو جانبه اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است طب سنتي ايراني مكتبي كامل، شامل روش هاي تشخيصي، آسيب شناسي و درماني با تكيه بر تفاوت هاي بين فردي (مزاج) در زمينه حفظ سلامت و درمان بيماري ها مبتني بر پشتوانه علمي و تجربه پزشكي چند هزار ساله ايرانيان است که به جنبه هاي اخلاقي و تربيتي و آموزه هاي اسلامي توجه دارد، طبی که با كوشش حكيمان بزرگ دوره تمدن اسلامي نهادينه شده است.