راه اندازي سيستم MRI در بيمارستان كيش همزمان با دهه مبارک فجر

با هدف توسعه گردشگري سلامت، ارتقاء خدمات درماني و افزايش رضايتمندي ساكنان و گردشگران چندين طرح جديد در بيمارستان كيش اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، رئيس بيمارستان بین المللی تخصصی و فوق تخصصی كيش از اجراي چندين طرح جديد و نصب تجهيزات پيشرفته در بيمارستان كيش خبر داد و با اشاره به اينكه مراحل راه اندازي سيستم MRI در بيمارستان كيش آغاز شده است گفت: اتاقك پيش ساخته MRI به جزيره كيش منتقل شده و مهندسان در حال نصب آن هستند. در مرحله بعد نيز قطعه اصلي دستگاه هفته آينده به جزيره منتقل و توسط كارشناسان نصب خواهد شد تا بهره برداري از سيستم MRI تا پايان امسال در جزيره كيش ميسر شود.

دكتر خلخالي با تاكيد بر توانمندي و ظرفيت هاي جزيره كيش در زمينه توسعه گردشگري سلامت گفت: راه اندازي بخش VIP در بيمارستان از جمله طرح هايي است كه در جهت تقويت گردشگري سلامت و براي بيماران خارجي و داخلي اجرا شده است. وي افزود: در اين بخش امكانات درماني براي دو بيمار فراهم شده ضمن اينكه بيماران مي توانند به همراه اعضاي خانواده خود در بخش VIP بستري شده و تحت مراقبت پرستار از تمام امكانات درماني بيمارستان كيش استفاده كنند.

دكتر خلخالي با بيان اينكه ارائه خدمات به بيماران خاص و تالاسمي در سرزمين اصلي بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است و هيچ يك از بيمارستانهاي خصوصي ملزم به ارائه خدمات به اين بيماران نيستند گفت: بنا بر تاكيد دكتر مونسان در خصوص فراهم شدن امكانات مورد نياز بيماران تالاسمي در جزيره كيش و با وجود اينكه انتقال، نگهداري و تزريق خون و فراوردههاي خوني براي بيمارستان هزينه هاي بالايي دارد، مركز خاص بيماران تالاسمي در بيمارستان كيش راه اندازي شد تا 35 بيمار تالاسمي جزيره كيش بدون پرداخت هزينه هاي اضافي تحت مداوا قرار بگيرند.

وي افزود: درمانگاه ويژه اطفال نيز از ديگر طرحهاي نويني است كه باهدف ارائه خدمات استاندارد به گروه سني كودكان در بيمارستان كيش راه اندازي شده است. رئيس بيمارستان كيش با اشاره به اينكه فضاي درمان براي كودكان مي بايست ويژگي هاي خاصي داشته و با روحيه لطيف انها سازگار باشد گفت: از اين پس اطفال و كودكان در اين درمانگاه مجزا از ساير بيماران پذيرش مي شوند.

به گفته دكتر خلخالي تجهيز بيمارستان كيش به دستگاه هولتر مونيتورينگ و هولتر آريتمي دو طرح جديد ديگر در اين مركز درماني است .

وي افزود: با توجه به اهميت بيماري فشار خون و شمار مبتلايان به اين بيماري، بيمارستان كيش خريد اين دستگاههاي پيشرفته و كاربردي را در دستور كار قرار داد. هولتر مانیتور، نوعی الکتروکاردیوگرام (نوار قلبی برای ثبت ضربان قلب) است که برای پایش و ردیابی مداوم ضربان قلب به مدت 24 ساعت یا بیشتر استفاده می‌شود. نتيجه اين پايش توسط پزشكان متخصص قلب و عروق بررسي و تحليل شده تا مراحل درمان بيمار آغاز شود.

دكتر خلخالي همچنين از تاسيس سردخانه ويژه نگهداري اجساد در خارج از محوطه بيمارستان خبر داد و گفت: با توجه به اينكه پيش از اين اجساد در سردخانه مجاور بيمارستان نگهداري مي شدند در برخي موارد تجمع بستگان فرد متوفي آرامش بيماران را مختل مي كرد. به همين دليل براي رفاه حال بيماران بستري و مراجعه كنندگان و ارتقاء سطح بهداشت در خارج از محوطه بيمارستان يك سردخانه جديد با امكانات مناسب ساخته شده است.

لازم به ذكر است بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و همچنین کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی، اطفال، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز، کلینیک کبدی، اتاق ایزوله و مرکز امحاء زباله بیمارستانی است.
بخش لیزر درمانی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، فیزیوتراپی، اکوکاردیوگرافی، بخش بازتوانی قلب، سنگ شکن، سنجش تراکم استخوان، دیالیز، داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.