دومین نمایشگاه هفته سبز با بیش از 80 شرکت فعال در کیش آغاز به کار کرد

با حضور بیش از 80 شرکت داخلی فعال در زمینه های مختلف کشاورزی، باغبانی، محیط زیست و خدمات سبز، دومین نمایشگاه هفته سبز در کیش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین نمایشگاه هفته سبز کیش با حضور رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدار معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و معاون شهرداری تبریز عصر امروز سه شنبه 7 دی ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، مهرشاد خدابخشی، مدیر اجرایی دومین نمایشگاه هفته سبز کیش، ترویج زندگی سالم و دستیابی به فرهنگ سلامت عمومی در جامعه را از جمله اهداف این نمایشگاه خواند و در این باره گفت: دومین نمایشگاه هفته سبز با هدف توسعه فرهنگ سلامت عمومی و ارتقای سطح محیط زیست ملی در کشور کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این نمایشگاه بالغ بر 80 شرکت داخلی فعال در زمینه های مختلفی نظیر: کشاورزی، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و صمغ های نباتی، محیط زیست و مشاوران، مجریان، دست اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات فنی و مهندسی و تولید کنندگان ماشین آلات و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی، صنایع و خدمات سبز، مواد غذایی ارگانیک، باغبانی، گل و گیاه، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، ناشران و سایر دست اندرکاران مرتبط در این نمایشگاه حضور دارند.

خدابخشی تصریح کرد: شرکت کنندگان در دومین نمایشگاه هفته سبز بر اساس معیارهای مختلفی انتخاب شده اند که از جمله آنها می توان به صنایعی اشاره کرد که توانسته اند در بخش ایمنی و حفاظت از محیط زیست استانداردهای لازم را رعایت کنند و در عرصه حمایت از محیط زیست و نگهداری از آن پیشرو عمل کنند.

وی بیش از 70 در صد شرکت های حاضر در نمایشگاه را دانش بنیان خواند و اظهار کرد: بیش از 70 در صد شرکت های حاضر در نمایشگاه بخش های دانش بنیانی هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در سایه بخش های دانشگاه هایی فعالیت دارند.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه هفته سبز کیش از برگزاری کارگاه های مختلف طی مدت زمان برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه ما جشنواره های ورزشی و کارگاه های آموزشی را نیز در حاشیه این رویداد مهم خواهیم داشت که عموما توسط دانشگاه ها مدیریت می شوند.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه از سوی شرکت نمایش سازان سبز کیش و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، صندوق ملی محیط زیست، اتاق اصناف ایران، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، خانه صنعت و معدن تجارت جوانان ایران، اتحادیه سراسری تولید کنندگان و صادر کنندگان نان ایران، انجمن علمی انرژی بادی ایران، انجمن علمی انرژی خورشیدی و انجمن انرژی تجدید پذیر در جزیره کیش برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، دومین نمایشگاه هفته سبز کیش تا 11 دی ماه همه روز از ساعت 18 الی 20 پذیرای بازدید علاقمندان به این حوزه در مرکز همایش های بین المللی کیش خواهد بود.