دومین نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بومیان برگزار شد

در دومین نشست دکتر مونسان با بومیان٫ طرح های سازمان منطقه آزاد کیش برای منطقه سفین قدیم اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دکتر مونسان در دومین نشست با بومیان کیش با اشاره به طرح باز پیرایی سفین قدیم گفت: در این طرح با حضور مشاوران و کارشناسان به گونه ای برنامه ریزی شده که علاوه بر حفظ بافت این منطقه بخش زیادی از مشکلات ساکنان سفین قدیم هم رفع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز بر اساس ضوابط برای بومیان سفین قدیم گفت: در نشست قبل اعلام شد که از 15 اردیبهشت صدور این مجوز آغاز می شود اما با توجه به اقدامات انجام شده شهرسازی سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد از هم اکنون در ساعات اداری نسبت به صدور مجوز ساخت و ساز برای متقاضیان اقدام کند.

وی افزود: در طرح باز پیرایی سفین قدیم با توجه به رویکرد گردشگری این طرح برای این منطقه ساخت غرفه های خدماتی و تجاری دیده شده است که اولویت واگذاری این غرفه ها با بومیان است و اشتغال زایی را برای خانوده ها درپی دارد.

وی در خصوص اصلاح ساختار مهندسی منازل مسکونی نیز گفت: در این طرح برای هریک از پلاک ها براساس شکل زمین آن پلاک٫ طراحی ویژه ای شده که مطابق با فرهنگ این منطقه و با هدف حفظ بافت سنتی آن است.

دکتر مونسان تصریح کرد: بهسازی معابر و آسفالت خیابانها٫ بازسازی مدرسه قدیمی٫ ساخت انبار و پارکینگ قایقها به همراه تجهیز سالن جلسات اسکله صیادی که از درخواست های بومیان در جلسه قبل بود نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه کیش نیز در این جلسه با تقدیر از توجه مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای باز زنده سازی سفین قدیم گفت: سفین قدیم تاریخ تصویری کیش است و اجرای این طرح ضمن حفظ جاذبه های این منطقه مزایای خوبی برای سکنه سفین قدیم دارد .

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی افزود: اجرای این طرح  گام موثری در جهت رفع مشکلات بومیان کیش است و با همت سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری مردم می توان علاوه بر حفظ این منطقه تاریخی و سنتی٫ مشکلات بومیان را هم  رفع کرد.

وی با اشاره به آغاز صدور مجوز ساخت و ساز که در طول سالهای گذشته یکی از درخواست های بومیان کیش در سفین قدیم بوده افزود: زیبا سازی تصویر سفین قدیم در نگاه بازدید کنندگان به عنوان منطقه تاریخی و سنتی کیش٫ اشتغال زایی و رونق اقتصادی از دستاوردهای اجرای این طرح است که با جسارت و آینده نگری دکتر مونسان در جهت رفاه بومیان و شهروندان کیش و پیگیریهای امام جماعت اهل تسنن به مرحله اجرا رسیده است.

گفتنی است در این جلسه طرح باز پیرایی سفین قدیم به صورت کامل توسط کارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش به بومیان حاضر در جلسه معرفی شد.