خرید بیش از 10 میلیارد تومان تجهیزات درمانی برای بیمارستان کیش طی 4 سال گذشته

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با حضور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش ضمن ارائه عملکرد 4 ساله بیمارستان کیش به سئوالات مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت هفته دولت دکتر محمد خلخالی صبح روز سه شنبه 7 شهریور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش حضور یافت و گزارش عملکرد 4 ساله خود را در این بیمارستان ارائه داد.

دکتر خلخالی ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و تبریک هفته دولت به دولتمردان دولت دوازدهم ، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کاهش دغدغه بیماران و همراهان آنها در عرصه درمان گفت: در این راه تلاش های موفقیت آمیزی در کل کشور انجام شده و امید است در سال های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بودجه دولت ها در تمام دنیا صرف هزینه های درمان و سلامت می شود، افزود: دستاوردهای خوب بیمارستان کیش در 4 سال گذشته مرهون نگاه ویژه دکتر مونسانمعاون رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگیو گردشگری و مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش است که با نگاه نافذ و خردمندانه خود کمک به کاهش دغدغه جزیره نشینان در بحث بهداشت و درمانکرد.

رییس بیمارستان کیش در خصوص تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان و کلینیک امام علی (ع) گفت: در طول سال 95بیمارستان کیش تعداد 647 هزار و 991 نفر و کلینیک امام علی (ع) تعداد 164 هزار و869 نفر مراجعه کننده سرپایی داشتند که این آمار نشان دهنده 3 درصد افزایش مراجعه کننده بهبیمارستان و 29 درصد افزایش مراجعه کننده به کلینیک امام علی (ع) به نسبت سال 94 است.

وی در ادامه گفت: در طول سال 95 تعداد 160 هزار و 231 مورد به اورژانس ، 422 هزار و 649 نفر به بخش پاراکلینیک و رادیولوژی ، 163 هزار و 328 نفر برایویزیت پزشکان، تعداد 4 هزار و 266 نفر برای بستری و اشغال تخت به بیمارستان کیش مراجعه کردندکه این آمار نشان می دهد شهروندان به نسبت سابق اعتماد بیشتری نسبت به بیمارستان کیش و کادر درمانی آن پیدا کردند و این آمار همواره رو به افزایش است.

دکتر خلخالی همچنین در خصوص تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان کیش و کلینیک امام علی (ع) در 4 ماهه نخست سال 96 گفت: از ابتدای سال 96 تا پایان تیر 237 هزار و 160 نفر به بیمارستان کیشمراجعه کردند. به گفته خلخالی بیمارستان کیش ماهانه حدود 60 هزار مراجعه کننده دارد .

وی افزود: در همین مدت 54 هزار و 198 هزار نفر به کلینیک امام علی (ع) ، 157 هزار و 17 نفر به بخش پاراکلینیک و 45 هزار و 540 نفر برای ویزیت پزشک به بیمارستان کیش مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شدند.

رییس بیمارستان کیش ضمن اشاره به اینکه شاخص های مختلفی در حوزه سلامت در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این شاخص ها استاندارد مرده زایی است. یعنی مادری که در دوران بارداری از مراقبت لازم و ضروری برخوردار نبوده و نوزادی مرده به دنیا آورده است. این استاندارد در دنیا 1 درصد ثبت شده ولی این رقم در بیمارستان کیش 15 صد هزارم است. زیرا با مراقبت های ویژه دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی و در آغوش گرفتن نوزاد توسط مادر بلافاصله پس از تولد این آمار کاهش یافته است. همچنین میزان مرگ و میر نوزادان در دنیا 5 درصد است ولی در کیش حدود 7 دهم درصد است .

دکتر خلخالی با بیان اینکه بحث سلامت به چند عامل از جمله زیر ساخت ها، تجهیزات، فضاها، امکانات و نیروی انسانی متبحر و دلسوز بستگی دارد، عنوان کرد: ما در بیمارستان کیش در تلاش هستیم که بتوانیم بهترین و مطلوب ترین خدمات درمانی را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهیم و شرایط بیماران و همراهان آنان را درک کنیم تا از دغدغه مراجعان خود بکاهیم. امکانات بیمارستان کیش فقط برای جمعیت 37 هزار نفری کیش نیست. این امکانات می تواند به بیش از 300 هزار نفر خدمات رسانی کند. ما بحث گردشگری سلامت را در این بیمارستان راه اندازی کردیم. وقتی این امکانات در این بیمارستان فراهم شده، باید با ادبیات انسانی، اسلامی و اخلاقی با مشکلات مراجعه کنندگان برخورد کنیم.

وی در خصوص اقدامات آتی بیمارستان کیش اعلام کرد: به زودی بیمارستان کوچک زنان در بیمارستان کیش راه اندازی می شود که این بیمارستان دارای ورودی مجزا است و ورود آقایان به این بیمارستان ممنوع است. در این بیمارستان زایمان فیزیولوژیک، زایمان بدون درد، زایمان در آب و در صورت لزوم طبق استاندارد های جهانی حضور پدر نوزاد هنگام زایمان فراهم می شود.

دکتر خلخالیدر ادامه در خصوص تجهیز امکانات بیمارستان کیش گفت: به زودی دستگاه رادیولوژی جدید دیجیتال در بیمارستان کیش مستقر می شود. همچنین دستگاه سی تی اسکن 64 اسلایس با 4 برابر قدرت در تهیه عکس های دقیق از مشکلات بیماران نصب می شود. این دستگاه امکان سی تی اسکن و آنژیو قلب را داراست.

وی در ادامه افزود: خرید دومین دستگاه آندوسکوپی با 300 میلیون تومان هزینه در هفته گذشته و دستگاه آندوسکوپی اطفال زیر 6 سال، تجهیز دستگاه کلونوسکوپی با امکانات ویژه، بهینه و بروز سازی دستگاه لاپاروسکوپی از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

رییس بیمارستان کیش در خصوص هزینه تجهیزات خریداری شده در طول 4 سال گذشته برای بیمارستان کیش گفت: در سال 92 به میزان 16 میلیارد ریال برای خرید 801 قلم تجهیزات، در سال 93 برای خرید 726 قلم به میزان 47 میلیارد ریال، در سال 94 برای خرید 343 قلم به میزان 11 میلیارد و 500 هزار ریال، در سال 95 برای خرید 343 قلم 11 میلیارد و 360 میلیون ریال و در 5 ماهه نخست سال 96 برای خرید 135 قلم تجهیزات به میزان 2 میلیارد و 280 میلیون ریال هزینه کردیم که مجموعا در این 4 سال 10 میلیارد تومان برای خرید امکانات و تجهیزات بیمارستانی و درمانی با بهترین کیفیت از برترین برندها هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: برای خدمات رسانی بهتر از پزشکان مطرح و بنام کشور دعوت شده تا از دغدغه های کیشوندان کاسته شود.

همچنین دکتر خلخالی در این برنامه به سوالات مخاطبان در خصوص بخش نوزادان کیش، پزشک خانواده، کارت الکترونیک سلامت، ساعت دقیق حضور پزشکان در کلینیک های بیمارستان، هزینه تزریقات، تخفیف به افراد زیر نظر بهزیستی و اشتباهات پزشکی پاسخ داد.

وی در پایان از تمام همکاران خود در بیمارستان و مراکز درمانی کیش خواست تا با نگاه ویژه به بیمار و همراهان آنان خدمات رسانی کنند.

شایان ذکر است، کیشوندان می توانند با ارسال پیامک به شماره 30000765 و یا با تماس با شماره تلفن

44422252 به برنامه رادیویی امروز کیش با ارائه نظرها، پیشنهادها و یا انتقادهای خود مسئولان جزیره کیش را رفع نواقص و کاستی ها یاری کنند.