حوزه بهداشت و درمان چابهار از زاهدان به ایرانشهر انتقال یابد

خبرگزاری تسنیم: جمعی از مردم شهرستان چابهار از وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی می خواهند تا نسبت به انتقال حوزه بهداشت و درمان شهرستان چابهار از زاهدان به ایرانشهر، موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار, جمعی از مردم شهرستان چابهار در نامه ای خطاب به قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی خواسته اند: شهرستان چابهار به عنوان دروازه ایران به آب های آزاد مورد توجه خاص مقامات عالیه نظام بوده و با توجه به اهمیت استراتژیک آن از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان محور توسعه شرق کشور قلمداد شده است.

کارهای سترگی که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی در زدودن چهره تبعیض و محرومیت از سیمای این خطه از ایران اسلامی صورت گرفته، به اعتراف دوست و دشمن بی شمار بوده و مردم زحمتکش این شهرستان تا عمق وجود قدردان خدمات مسئولان نظام بوده اند. مع الاسف اتفاقاتی که در سالیان اخیر در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اتفاق افتاده موجب یأس و دلسردی مردم شده است.

انتقال پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی به زاهدان با توجه به توجیهات علمی، آموزشی و اقتصادی به بهانه های واهی، موجب نگرانی شدید مردم شد که با پیگیری های نمایندگان استان موجب صدور دستور صریح وزیر مبنی بر سطح پردیس بین الملل چابهار کاهش نیابد و به هیچ وجه منتقل هم نشود، اما این دستور با بی اعنتایی مسئولان استانی مواجه شد و شد آنچه نباید می شد.

آیا انتقال دانشگاه از شهرستان چابهار در سال های اخیر و تعطیلی دانشگاه های بین المللی سطح شهرستان این سوال را در اذهان  متبادر نمی گرداند که عده ای با دانایی محوری مردم این خطه از ایران اسلامی مشکل دارند یا اینکه خواهان آن هستند که به هر طریق ممکن بتوانند جلوی دانش افزایی عمومی مردم چابهار را گرفته و خود سوار مرکب قدرت باشند.

اکنون با توجه به مراجعه حجم وسیعی از مردم جنوب استان از شهرستان های سرباز ،نیکشهر، قصرقند، کنارک و فنوج (با جمعیت تقریبی 750 هزار نفر) به تنها بیمارستان شهر چابهار و نیز فاصله 700 کیلومتری با مرکز استان و همچنین نارسایی های موجود در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه وضعیت ناهنجار بیمارستان امام علی (ع) که مطلقا جوابگوی نیازهای درمانی مردم این شهرستان و شهرستان های مجاور نیست از آن مقام منیع مصرانه خواهانیم با انتقال حوزه بهداشت و درمان شهرستان چابهار از زاهدان به ایرانشهر، موافقت کند.

و همچنین در راستای جذب سرمایه انسانی ماندگار و بسط فرهنگ سلامت در جای جای حوزه جنوب استان به عنوان راهکاری کوتاه مدت دستورات مقتضی در زمینه راه اندازی مجتمع عالی سلامت با رشته های (پرستاری, مامایی, بینایی سنجی, رادیولوژی, بهداشت, بهداشت محیط و هوشبری اطاق عمل) را صادر که مقدمه ای باشد برای ایجاد دانشگاه مستقل علوم پزشکی چابهار تا در آینده ای نه چندان دور این شهرستان به لحاظ توسعه منابع انسانی در حوزه بهداشت و درمان به جایگاهی در خور شأن مردم شریف برسد.

چابهار