مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم:

حمایت ویژه جهاد کشاورزی قشم ازطرح تجهیز،نوسازی و یکپارچه سازی اراضی

مدیر جهاد کشاورزی قشم گفت: یکی از سیاستهای اصلی این مدیریت پیگیری و اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی و احیاء باغات فرسوده در شهرستان قشم می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی قشم گفت: یکی از سیاستهای اصلی این مدیریت پیگیری و اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی و احیاء باغات فرسوده در شهرستان قشم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مالک یزدان پناه در بازدیداز روستای جواد آباد شهرستان قشم که با حضور مسئول واحد آب و خاک شهرستان و همچنین کشاورزان روستا صورت گرفت ،با برشمردن اهمیت این طرح و مشارکت کشاورزان ، گفت: به دلیل خشکسالیهای متمادی سالیان اخیر و ازبین رفتن عمده باغات و همچنین خرده مالک بودن اکثر بهره برداران ، قطعات کوچک بهره برداری ها ومشکل تامین آب، اجرای طرح تجهیز در قطعات خرد و کوچک و با دبی اندک چاه آب کشاورزی از نظر فنی و اقتصادی توجیه پذیر نمی باشد.

وی درادامه بیان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ،آمادگی کامل خود را در خصوص حمایت و پشتیبانی از این طرح به صورت جدی اعلام می نمایدو همانند اجرای الگویی این طرح در سطح 12 هکتار در منطقه جواد آباد ،در سایر مناطق در صورت تمایل کشاورزان ،قطعات خرد و کوچک کشاورزان با حفظ حدو مرز آنها ،به طور رایگان یکپارچه سازی و تسطیح نسبی گردیده وپس از آن طرح آبیاری تحت فشار و طرح الگوی کشت نیز به صورت رایگان برای بهره برداران اجرا می گردد.

وی عنوان کرد: در صورت نیاز کشاورزان ،تسهیلات کم بهره در خصوص خرید و نصب آب شیرین کن و برقی کردن چاه متناسب با ظرفیت طرح به بهره برداران پرداخت می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی قشم در پایان خواستار حمایت همه جانبه مسئولان و دست اندرکاران شهرستان ازاین طرح گردید و اظهار امیدواری کرد: با یاری خداوند متعال و پیگیری ها و حمایتهای همه دست اندرکاران و استقبال کشاورزان ،شاهد احیا و رونق کشاورزی دراین شهرستان خواهیم بود.

قشم