حضور هزاران گردشگر در روز طبيعت در سواحل كيش

هزاران نفر از گردشگران و ساكنان كيش در سواحل خليج فارس روز طبيعت را گرامي مي دارند

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، چهارشنبه 13 فروردين ماه، دامان طبیعت كيش و سواحل خليج فارس میزبان گردشگران و ساكنان اين جزيره زيبا است که پایان نوروز را به جشن نشستند.

ساكنان و گردشگران كيش در پیوندی ماندنی با طبيعت، در روزی که میراث نیاکانشان محسوب می شود، خاطره های ناب و فراموش ناشدنی در كنار يكديگر رقم مي زنند و لحظات شاد را در يكي از جزاير زيباي ايران در ذهن خود به یادگار مي سپارند.

آلاچیق ها و فضاهای طراحی شده برای تفریح در نوار ساحلی جزیره کیش از جمله مسیر کلبه هور، کشتی یونانی، پارک سیمرغ و پارک شهر با حضور گسترده دوستداران طبیعت همراه است.

شماری از مردم جزیره کیش امروز را در کنار طبیعت به ماهیگیری می پردازند و برخی دیگر نیز با دوچرخه نوار ساحلی جزیره را رکاب می زنند.

ياد آور مي شود سیزده بدر پیوندی عمیق و ناگسستنی با نوروز دارد و از سنت های کهن و دیرینه در میان ایرانیان به شمار می رود ایرانیان باستان در آغاز سال نو و پس از دوازده روز جشن و شادی روز سیزدهم نوروز را روز مبارکی می پنداشتند و این روز خانه نشستن را جایز نمی دانستند و بدین منظور به دشت، باغ و صحرا می رفتند تا ساعاتی را در دل طبیعت با بهار بیعت کنند