جلسه هم افزایی سازمان منطقه آزاد و صدا و سیمای مرکز کیش با محور برنامه های نوروزی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برتبیین گفتمان غالب کیش در رعایت جدی ضوابط بهداشتی با استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، درجلسه ای با حضور جمعی از مسئولان این سازمان و رسانه ملی در معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان برگزارشد، راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت صداو سیمای مرکز کیش درجهت معرفی شایسته فرصت ها و جاذبه های کیش و همچنین اطلاع رسانی گسترده به گردشگران در خصوص برنامه های نوروز 1400 با محوریت رعایت ضوابط بهداشتی طرح و بررسی شد.

بر اساس این گزارش سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی درافزایش سطح آگاهی جامعه گفت: هم افزایی و هم آوایی رسانه ها و مسئولان درجهت تبیین صحیح شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا در اماکن گردشگری و تفریحی کیش و همچنین بررسی کاستی ها و تقویت نقاط قوت در منطقه برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی ضروری است.

وی باتاکید بر اینکه گفتمان غالب جزیره و اعلان رفتاری ساکنان کیش باید به گونه ای باشد که گردشگران رابرای رعایت جدی ضوابط بهداشتی ترغیب کند اظهارداشت: تعامل رسانه ملی در انعکاس مطلوب برنامه های منسجم بخش های دولتی و خصوصی درمقابله با شیوع این بیماری و جلب مشارکت هموطنان در رعایت ضوابط بهداشتی ضمن اینکه نقش مهمی درمیزبانی شایسته کیش درنوروز1400 دارد ما را درحفظ شرایط ایمن منطقه یاری می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش هشدار دهنده رسانه ملی درجامعه تصریح کرد: نظارت گسترده بر روند اجرای ضوابط بهداشتی و اهتمام جدی به ایمن سازی شرایط سفردرمسیر های هوایی و دریایی و اماکن تجاری،تفریحی و گردشگری و مهم ترین محور فعالیت های ستاد نوروزی کیش و شورای سلامت است که در تعامل با فضای رسانه ای جزیره محقق می شود.

پور علی افزود: در راستای دسترسی سریع مخاطبان به اخبارصحیح ، اطلاعات تنها از طریق سخنگوی ستادنوروزی و یا سخنگوی شورای سلامت ارائه خواهد شد .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد صدا و سیمای مرکز کیش با تهیه برنامه های جذاب و سرگرم کننده، انگیزه ساکنان را برای گذراندن اوقات فراغت درخانه تقویت کند.

نفش موثر حضور پررنگ تولیدات مرکز کیش درشبکه های سراسری در معرفی ظرفیت های کیش و تسریع روند توسعه همه جانبه منطقه ، معرفی راهکارهای موفق کیش درمقابله باکرونا و ترویج فرهنگ رعایت ضوابط بهداشتی و آگاهی بخشی به گردشگران برای اهتمام جدی آنها در رعایت این ضوابط ، تقویت همکاری برای استفاده مطلوب ازظرفیت تبلیغات محیطی وفضای مجازی کیش از جمله مواردی بودکه سید علیرضا علوی رضوی مدیرروابط عمومی و اموربین الملل سازمان دراین نشست عنوان کرد.

به گفته مدیران بخش های مختلف صدا، سیما ، خبر و فضای مجازی ، صدا و سیمای مرکز کیش برای نوروز1400برنامه های متنوعی را تدارک دیده است که از آن جمله می توان به برنامه های شاد رادیویی و ارتباط بامراکز استان ها، پخش فیلم های جدید ، تهیه مستند هایی ازجاذبه های گردشگری و تاریخی کیش، تهیه گزارش های خبری با هدف معرفی جاذبه های متنوع منطقه درسطح ملی، اطلاع رسانی به گردشگران درخصوص برنامه های نوروزی کیش و دعوت ازمسئولان بخش های مختلف دولتی و خصوصی دربرنامه های زنده خبر ، رادیو و سیما اشاره کرد.

تعامل سازمان منطقه آزاد کیش و صداو سیما درجهت تولید محتواهای فاخر رسانه ای ، انعکاس روند توسعه همه جانبه منطقه و فعالیت گسترده سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی در رسانه ملی ،استفاده از ظرفیت حضورصاحبنظران و هنرمندان ملی درکیش برای تهیه برنامه های زنده درایام نوروز و حضورمسئولان کیش در برنامه های پرمخاطب شبکه های سراسری ازدیگر مواردی بودکه دراین نشست مطرح شد.