معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه؛

جزیره کیش یکی از بهترین مراکز جذب دانشجویان خارجی است

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تاکید کرد: جزیره کیش با امکانات خوب، رشد مناسب آموزش عالی و امنیت و سلامت فضای اجتماعی یکی از بهترین مراکز جذب دانشجویان خارجی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر قشقاوی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در نهمین آئین دانش آموختگی دانشجویان پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف با ابراز خرسندی از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در کشورمان گفت: بعد از مذاکرات هسته ای و گشایش های ایجاد شده در عرصه دیپلماتیک ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در ایران  می تواند سه تا 6 برابر شود.

وی تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاههای ایران را حدود 30 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حالیکه امکانات و ظرفیت های مناسب آموزش عالی کشور زمینه تحصیل بیش از 5 میلیون دانشجو را در ایران اسلامی فراهم کرده است می توان شمار دانشجویان خارجی را به 200 هزار دانشجو افزایش داد.

حسن قشقاوی با اشاره به ابراز علاقمندی بسیاری از کشورها از جمله، ایتالیا، اسپانیا و مجارستان برای تحصیل شهروندانشان در دانشگاه های ایران گفت: برخی نقاط کشورمان از جمله جزیره کیش می توانند در زمینه جذب دانشجویان خارجی عملکرد بسیار موثری داشته و تحقق اهداف ملی را در زمینه جذب دانشجویان خارجی تسریع کنند.

وی با تاکید بر رشد آموزش عالی در جزیره کیش, امنیت و سلامت فضای اجتماعی این منطقه را از عوامل موثر در جذب دانشجویان خارجی بر شمرد و اظهار داشت: بدون شک تعامل همدلانه سازمان ها و نهادهای مختلف در جزیره کیش سبب ایجاد چنین فضای سالن و امنی شده و این تلاش قابل تقدیر است. 

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه افزود:  با حمایت ها و برنامه ریزی های اصولی دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مقوله تبادل علم و فناوری با مراکز مهم و معتبر علمی بین المللی و جذب دانشجویان خارجی در جزیره کیش رشد بسیار خوبی داشته است.

حسن قشقاوی با بیان اینکه امور کنسولی وزارت امور خارجه در جزیره کیش نمایندگی فعالی دارد ابراز امیدواری کرد با حل مشکل سربازی دانشجویان ایرانی و دیگر ایرانیان ساکن در کشورهای منطقه راه تحصیل آنان در دانشگاههای کشور به ویژه در پردیس های کیش هموار شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندی های ایرانیان در عرصه علم، دانش و هنر ریشه در تاریخ کهن این سرزمین داشته و همواره زبانزد مردمان جهان بوده است گفت: بدون شک هیچ یک از تهدیدها و تحریم های دشمنان نمی تواند جوانان با انگیزه ایران اسلامی را از تلاش و کوشش و حصول موفقیت های بزرگ در عرصه علم و فناوری باز دارد. 

لازم به ذکر است مراسم جشن دانش آموختگی 128 تن از دانشجویان پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف پنجشنبه شب و در آستانه ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرنانیان وزارت خارجه، امام جمعه کیش، محمد فتوحی رئیس دانشگاه شریف، علی سلک غفاری رئیس دانشگاه پردیس شریف، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر کیش و خانواده های دانش آموختگان در پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف برگزار شد..