جزیره کیش میزبان مسابقات جودو آسیا

تفاهمنامه میزبانی برگزاری مسابقات قهرمانی جودو جام باشگاه ها و کاتا آسیا در سال 1403، بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون جودو به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این رویداد در سه بخش مسابقات قهرمانی بزرگسالان جام باشگاه های آسیا، قهرمانی جوانان جام باشگاه های آسیا و کاتا آسیا آقایان از 26 خرداد تا یکم تیر سال 1403 برگزار می شود.

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه با مسئولان فدراسیون جودو به همراه جمعی از ورزشکاران و مدیران معاونت ورزش کیش، ورزش جودو را یکی از رشته های مایه مباهات و افتخار کشور برشمرد گفت: ورزشکار و پهلوان شخصی است که پای حق مظلوم بایستد و آرش میراسماعیلی جودوکار کشورمان با حرکتی شایسته مقابل رقیب اسرائیلی خود و عدم حضور در میدان در دفاع از مظلومان، مصداق بارز این موضوع است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: ایستادن در محور مقاومت، عنوانی است که ورزش جودو به این نام شناخته می شود.

وی تصریح کرد: کل دنیا امروز در دفاع از حق غزه ایستاده اند و روزی خواهد رسید که همه آزادی خواهان جهان نیز در این خصوص به پا خیزند.

سرهنگی جلسه امضا تفاهم نامه ، بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون جودو، برای حمایت و مساعدت های لازم همچنین میزبانی شایسته از این رویداد بزرگ برای درخشش و ارتقا جایگاه ورزش کشور در دنیا با اخلاق مداری اعلام آمادگی کرد.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی در ایران و جزیره کیش برای میزبانی شایسته از مسابقات ابراز امیدواری کرد.

میر اسماعیلی با اشاره به تعلیق ظالمانه و ناعادلانه جودوی ایران به مدت چهار سال گفت: ما به دلیل پایبندی به ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عدم حضور در میدان رقابت با رقیب اسرائیلی، برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حقانیت ورزش ایران تعلیق شدیم.

وی ساخت و بهره برداری از 12 خانه جودو و بزرگترین آکادمی جودوی ایران در تهران را حاصل تعلیق چهار ساله جودو عنوان کرد و افزود: اجرای فاز دوم بزرگترین آکادمی جودوی ایران به منظور توسعه و ارتقا خدمات، ساخت خوابگاه و کمپ خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه میزبانی از مسابقات آسیایی جودو برای نخستین بار در تاریخ 60 ساله ایران رخ داده است اظهار داشت: هر سه رویداد جام باشگاه های قهرمانی آسیا در رده های جوانان، بزرگسالان و قهرمانی کاتا آسیا در بخش آقایان به صورت همزمان برگزار می شود و امید که با سربلندی میزبان خوبی برای رویداد باشیم.