رییس فدراسیون فوتبال :

جزیره کیش ظرفیت میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی را دارد

مهدی تاج گفت: زیرساخت های ورزشی کیش، یک ظرفیت بی نظیر برای کشور است که قابلیت میزبانی رویدادهای فوتبالی در سطح ملی و بین المللی را دارا می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی تاج در نشست مجمع هیات‌های فوتبال سراسر کشور که پنجشنبه 25 خرداد در هتل آرامیس پلاس کیش برگزار شد؛ گفت: جزیره کیش با دارا بودن فرودگاه پیشرفته، مراکز اقامتی استاندارد و ورزشگاه‌های حرفه‌ای هیبریدی، یک ظرفیت بی نظیر برای کشور است .

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که ظرفیت میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی در شهرهای مختلف کشور به گونه‌ای است که زیر ساخت های مناسب به صورت تمام و کمال وجود ندارد؛گفت: جزیره کیش به صورت متمرکز تمامی استانداردهای لازم برای میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی فوتبالی را دارا می باشد.

وی به بازسازی، بهسازی و ساخت رختکن ورزشگاه هیبرید المپیک کیش و سه زمین تمرین فوتبال اشاره واز توسعه زیرساخت‌های گردشگری ورزشی استاندارد در کیش قدردانی کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با هزینه کرد 100 میلیارد تومان در 9 ماه گذشته گام اساسی را جهت میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی فوتبالی برداشته است و عملکرد مدیران این جزیره در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این مدت کوتاه، باید به الگویی برای سایر مناطق کشور تبدیل شود.

رییس فدراسیون فوتبال بازسازی ورزشگاه آزادی را زمان‌بر دانست و از احتمال عدم اتمام آن تا آغاز لیگ برتر خبرداد و گفت: قطع یقین عدم آمادگی ورزشگاه آزادی خوشایند ما نیست و به نظر می‌رسد با الگوگیری می‌توان زمان اتمام این طرح را کاهش داد.

وی با بیان این که هیچ رویداد ورزشی به اندازه فوتبال فراگیر نیست و در حال حاضر کشورها در زمینه ورزش و در راس آن فوتبال قدرت نمایی می کنند؛ افزود: رقابت در جهان کنونی به صورت رویدادهای مختلف ورزشی نمایان می‌شود؛ اینکه عربستان به یکباره به دنبال جذب ستارگان جهانی فوتبال می‌رود و قطر از جام جهانی فوتبال میزبانی می‌کند، یک اتفاق ساده نباید تلقی شود.