مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در گفت وگوی رادیویی تاکید کرد:

جزیره کیش شهر توسعه و تحول

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، پر هام جانفشان مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در برنامه رادیویی امروز کیش، به سئوالات ساکنان و گردشگران کیش در خصوص مسائل عمرانی و خدماتی جزیره پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در اولین روز از هفته دولت برابر با دوم شهریور، پر هام جانفشان در برنامه رادیویی امروز کیش حضور یافت و به سئوالات مطرح شده از سوی کیشوندان در خصوص پروژه های شهری و خدماتی پاسخ داد.

جانفشان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و اشاره به تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به سه شرکت عمران، آب و خدمات کیش، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، اعلام کرد کلیه فعالیت های خدماتی از جمله انجام پروژه های عمرانی، خدماتی، آب و فاضلاب در شرکت عمران، آب و خدمات کیش انجام می شود.

وی افزود: مهمترین بخشی که ساکنان کیش هر روز با آن سر و کار دارند بحث های خدمات رسانی و توسعه فعالیت های عمرانی و شهری از جمله نظافت شهری، فضای سبز و زیبایی و جاذبه های بصری و حفظ محیط زیست جزیره است.  در طول یک سال گذشته سعی شده تا این بخش ها ارتقاء داده شود چون اثرگذاری بیشتری دارد.

وی در خصوص افزایش سرانه فضای سبز در طول سه سال گذشته در جزیره کیش گفت: سرانه فضای سبز کیش در بدو ورود تیم مدیریتی دولت تدبیر و امید 110 متر مربع بود که با اقدامات انجام شده  به 170 متر مربع افزایش یافت. همچنین پارک های ساحلی کم نظیر هور، پارک نیلوفر نیز با هدف توسعه فضای نشاط کیشوندان در جزیره کیش احداث شد.

جانفشان اعلام کرد با دستور دکتر مونسان ساخت و اجرای پارک سر پوشیده مدرن در دست بررسی است و تا 2 ماه آینده مطالعات دقیق طرح های ساخت این پارک شروع می شود تا از 6 ماه آینده عملیات اجرای آن در کیش آغاز شود.

در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی، جانفشان نوید سرویس دهی مناسب و مطلوب تر در بخش نظافت و جمع آوری زباله های شهری با امکانات مکانیز اسیون، جمع آوری و دفن زباله را به کیشوندان  داد.

وی در خصوص آسفالت های معابر و خیابان های کیش گفت: از ابتدای سال 95 روکش خیابان های کیش از جمله  منطقه از میدان ساحل تا آبشار به صورت استاندارد انجام شده و سایر مناطق تجاری، معابر و خیابان ها نیز توسط 2 پیمانکاری که طی برگزاری مناقصه انتخاب شده اند، تا پایان سال جاری انجام می شود. همچنین سرعت گیر ها و چشم گربه ای های نصب شده در خیابان ها نیز از شرکت های معتبر که در سطح کشور خدمات رسانی می کنند تهیه و در خیابان ها نصب شده است.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات ضمن اعلام اینکه جزیره کیش به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، از تکمیل پروژه مصلی کیش جهت برگزاری نماز جمعه، مراسم و آیین مذهبی ساکنان کیش، اجرای فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی در سه سال گذشته یاد کرد و افزود: پروژه های عمرانی جزیره هندورابی تا پایان سال 95 جهت رفاه حال گردشگران به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از تکمیل رینگ دوچرخه سواری تا پایان سال 95، توسعه برگزاری اردوهای ورزشی در کیش، راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری مناسب تر فضای سبز جزیره، سرویس دهی خدماتی و اجرای فضای سبز شهرک نوساز نوبنیاد خبرداد.

جانفشان در پایان با معرفی مجدد  سامانه 137 جهت اطلاع رسانی و پیگیری مشکلات و مسائل خدمات شهری و سامانه 141 در خصوص مسائل حمل و نقل عمومی شهری از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده  مشکلات در حوزه های اعلام شده در سطح شهر با این سامانه ها تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.

شایان ذکر است، در طول هفته دولت، مسئولان جزیره کیش هر روز با حضور در برنامه امروز کیش، اقدامات انجام شده در سال اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل را به کیشوندان اعلام می کنند.