توسعه فعاليت هاي فرهنگي سفارت فيليپين در جزيره كيش

سفير فيليپين از توسعه فعاليت هاي فرهنگي سفارت فيليپين و ايجاد دفتر نمايندگي درجزيره كيش خبرداد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ادواردو مارتين ارمنيزسفير فيليپين در ديدار با مشاورعالي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به حضور تعداد زيادي از اتباع فيليپيني در اين منطقه گفت: با توجه به افزايش شمارگردشگران فيليپيني كه براي تمديد ويزاي خود دركشورهاي حاشيه خليج فارس به كيش سفرمي كنند تاسيس دفتر نمايندگي سفارت فيليپين در اين منطقه با هدف توسعه فعاليت هاي فرهنگي و همچنين رسيدگي به امور اين اتباع از اهميت خاصي برخوردار است.

وي افزود : مراحل اوليه واداري تاسيس اين دفترانجام شده است و با همكاري سازمان منطقه آزاد كيش بزودي فعاليت دفتر نمايندگي سفارت فيليپين در اين منطقه آغاز خواهد شد.

سفير فيليپين گفت: اتباع فيليپيني مي توانند در زمينه هاي مختلفي با سازمان منطقه آزاد كيش همكاري كنند و با توجه به اينكه در ميان اين افراد آموزگاران مجرب زبان انگليسي و كارشناسان هتلداري و گردشگري نيز وجود دارد اين افراد مي توانند در زمينه آموزش زبان انگليسي رايگان به ساكنان و ارائه تازه ترين دستاوردها و روش هاي هتلداري و ارتقاء سطح خدمات هتلي به فعالان عرصه گردشگري كيش كمك كنند.

وي با بيان اينكه طبق قانون كار جمهوري اسلامي ايران اتباع فيليپين مجوز كار در جزيره كيش را ندارند تاكيد كرد با توجه به طولاني شدن زمان اقامت اين افراد دراين منطقه، بسياري از آنها علاقمند هستند كه تجارب و خدمات خود را به طور رايگان در اختيار ساكنان و گردشگران قرار دهند و تحقق اين امر موجب توسعه روابط فرهنگي دو كشور مي شود.

همكاري شركت هاي فيليپيني فعال در زمينه دريانوردي، خدمات بندري و ساخت بنادر كانتينري با سازمان منطقه آزاد كيش از ديگر مواردي بود كه سفير فليپين در اين ديدار مطرح كرد .

رسول كشت پور مشاورعالي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين ديدار با اعلام نظر مثبت خود مبني بر تاسيس دفتر نمايندگي سفارت فيليپين در كيش گفت: در نشستي كه بزودي با حضور دكترمونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش و مسئولان سفارت فيليپين در تهران برگزار مي شود چگونگي تاسيس اين دفتر و اهداف آن بررسي خواهد شد.

كشت پور با تاكيد بر پتانسيل هاي جزيره كيش در خصوص جذب سرمايه گذار و گردشگر ابراز اميدواري كرد: ورود گردشگران فيليپيني به كيش تنها محدود به مسافران چنج ويزايي نباشد و گردشگران فيليپيني براي بهره مندي از جاذبه هاي گردشگري و زيبائي هاي طبيعي جزيره زيباي كيش به اين منطقه سفر كنند. سرمايه گذاران اين كشور نيز با فرصتها و زمينه هاي متنوع سرمايه گذاري در جزيره كيش آشنا شده فعاليتهاي اقتصادي خود را در جزيره كيش آغاز كنند.