توسعه رشته های ورزشی دریایی و برگزاری مسابقات دریا محور در کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور، شرایط  جزیره کیش برای تبدیل شدن به قطب ورزش های دریایی کشور را فرصتی مغتنم برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مهدی ادیبان  سرپرست معاونت گردشگری سازمان، در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن موقعیت جغرافیایی و اقلیمی جزیره کیش برای تمرکز بر اقتصاد دریامحور و توسعه گردشگری دریایی  گفت: سرمایه گذاری های خوبی در زمینه ورزش ها و تفریحات دریایی  انجام شده که می تواند کیش را به قطب ورزش های دریایی کشور تبدیل کند.

مهدی ادیبان  در ادامه توجه به ورزش ها و تفریحات دریایی را از مهمترین مزیت های توسعه گردشگری جزیره کیش عنوان کرد و افزود: جذابیت‌ این رشته های ورزشی موجب افزایش علاقمندان و حضور بیش از پیش آنها در کیش شده است.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور نیز در این نشست به اقدامات خوب سنوات گذشته و رایزنی ها با فدراسیون جهانی غواصی ( CMAS ) اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته، موفق شدیم کیش را به‌عنوان مرکز غواصی خاورمیانه معرفی کنیم.

حیدری تصریح کرد: پس از ایجاد این مرکز، تلاش می کنیم تا با همکاری و مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش، خدمات متنوع ملی و بین المللی را در حوزه های مختلف آموزشی و مسابقات قهرمانی ارائه دهیم، همچنین در زمینه غواصی و جذب گردشگر ورزشی نیز تدابیری در نظر داریم.

حیدری به مسابقات قهرمان کشوری نجات غریق که هفته آینده به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد اشاره کرد و بیان داشت: در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ تیر۱۴۰۲  حضور بالغ بر ۸۰۰ ورزشکار و ۲۰۰ نفر از روسای هیات های ورزشی به همراه عوامل اجرایی، در مجموع ۱۰۰۰ نفر برای حضور در مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی نجات غریق، وارد جزیره خواهند شد.

 عزیزاله فرضی پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم نیز جذب گردشگر ورزشی، بازتاب خبری مثبت در فدراسیون جهانی و حضور مدرسان ارشد فدراسیون جهانی در کیش، همچنین میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی در جزیره را از جمله مزایای وجود این مرکز در منطقه برشمرد.

 در پایان این دیدار، مهدی ادیبان معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت گردشگری سازمان از آمادگی برای ایجاد سایت غواصی مصنوعی و استقرار و فعالیت این مرکز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دریایی کیش خبر داد و گفت: سازمان از برنامه ها و طرح هایی که موجب توسعه پایدار منطقه و رونق گردشگری جزیره شود حمایت خواهد کرد.

گفتنی است توسعه رشته های ورزشی دریایی و برگزاری مسابقات دریامحور از موضوعات مورد تاکید ادیبان در این دیدار بود.