توسعه امکانات درمانی اقدامی ماندگار برای کیش

توسعه امکانات بیمارستانی کیش، کاری دشوار که محقق شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگری سلامت یکی از رویکردهای مهم جزیره کیش در سه سال گذشته بوده است.

با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره طی این مدت با هدف تامین نیازهای درمانی شهروندان و تبدیل شدن به پایگاه گردشگری درمانی در منطقه تجهیز شد و توسعه یافت.

توسعه امکانات درمانی کیش یکی از وعده های محقق شده دکتر مونسان در این جزیره بود.

کلینیک بین المللی کبد و بیماری های آن، کلینیک سلامت مردان و بررسی مشکلات نا باروری مردان و زنان، بهینه سازی کلینیک امام علی(ع) به همراه افتتاح داروخانه و آزمایشگاه در این مرکز درمانی، تجهیزات دیالیز به همراه نصب سیستم RO (سختی گیر) در فضایی استاندارد، تاسیس بانک خون، افزایش تعداد تخت های بیمارستان، راه اندازی اتاق عمل پوست، کلینیک پوست و مو، راه اندازی سرد خانه جدید و راه اندازی ساختمان امحاء زباله های بیمارستان از جمله اقداماتی است که در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شده است.

تجهیز بیمارستان کیش به دستگاه های MRI توسط بخش خصوصی، فیبرو اسکن کبد، خریداری و راه اندازی برونکوسکوپ برای بیماری های ریوی، آرتروسکوپ برای بیماری های مفصلی و ارتوپدی، آندوسکوپی پیشرفته و کولونوسکوپی، اتوکلاو با ظرفیت مناسب جهت استریل سازی ست ها و لوازم جراحی، سونوگرافی پیشرفته چهار بعدی و سه دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات و ملزومات پزشکی لازم بخش هایی از امکاناتی است که برای تجهیز بیمارستان کیش خریداری و راه اندازی شده است.

راه اندازی بخش گردشگری سلامت و پذیرش بیماران کشورهای دیگر با هدف توسعه توریسم سلامت با حضور پزشکان و متخصصان بنام کشور گام بزرگ دیگری است که با توجه به کادر تخصصی و امکانات خوب بیمارستان کیش  می تواند جزیره را به قطب درمانی منطقه تبدیل کند.

وجود ظرفیت هایی مانند شرایط پاک اقلیمی٫ همجواری با دریا و آرامش جزیره کیش از مزیت های این منطقه آزاد برای توسعه گردشگری سلامت است.

راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی و تلفنی، راه اندازی سایت بیمارستان، افتتاح و راه اندازی بخش ارتوپدی فنی جهت ساخت ارتوزو و پروتوز بیماران نیازمند نیز از جمله اقداماتی است که در جهت تکریم ارباب رجوع در بیمارستان کیش انجام شده است.

در بخش عمرانی نیز سالن کنفرانس و همایش های بیمارستان، فضاهای دندانپزشکی، بخش های فیزیوتراپی کلینیک امام علی (ع)، NICU و اطفال، آندوسکوپی و بخش بیماری های خاص نوسازی شدند و واحدهای لاندری، CSR و ساختمان کتابخانه بیمارستان با خریداری کتب پزشکی بر اساس نیازمندی کارکنان بیمارستان بهینه سازی شدند.

گفتنی است با اقدامات توسعه ای انجام شده بیمارستان کیش موفق به اخذ رتبه درجه یک بیمارستانی در ارزشیابی اعتبار بخشی سال 1394، اخذ رتبه درجه یک عالی بخش های ویژه بیمارستان شامل ICU وCCU در ارزشیابی اعتبار بخشی سال 94 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ رتبه درجه برتر آزمایشگاه این بیمارستان در بین کلیه آزمایشگاه های مستقر در استان هرمزگان شده است.