توزیع نهال رایگان در کیش به مناسبت روز درختکاری

فضاي سبز كيش در سال 95 بيش از يكصد هزار متر مربع افزايش يافته است.

 به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، پرهام جانفشان مدير عامل شركت عمران ، آب وخدمات كيش  گفت : به مناسبت روز درختكاري و با هدف ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست و تعامل بيشتر شهروندان براي زيباسازي اين جزيره مرجاني نهال هاي رايگان بين ساكنان جزيره كيش  توزيع مي شود.

به گفته وي اين نهال ها از انواع گل کاغذی، کنوکارپوس، نارنج، لیمو و تریتیا  است كه باشرايط آب وهوايي كيش سازگار بوده و بخوبي رشد ونمو مي كند .

بر اساس اين گزارش دوستداران طبیعت می توانند برای نام نويسي و دریافت نهال رایگان از تاریخ 14 تا 21 اسفند در دو نوبت صبح ها از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهر ها از ساعت 15 تا 20، به پارک شهر یا پارک خانواده مراجعه کنند و پس از نام نویسی از سوی اداره فضای سبز معاونت امور شهری نهال مورد نظر به آدرس محل سکونت متقاضیان ارسال می شود.

پرهام جانفشان همچنين به فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي شركت عمران ، آب وخدمات كيش در خصوص ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست به عنوان سرمايه ارزشمند بشر اشاره كرد و گفت : امسال با هدف جلب مشاركت مردم در حفظ ونگهداري فضاي سبز جزيره كيش تعدادي بروشور آموزشي تهيه شده كه در روز درختكاري بين مردم توزيع مي شود.

وي با اشاره به اينكه سرانه فضاي سبز كيش 17 برابر سرانه فضاي سبز كشوري و 8 برابر استانداردهاي جهاني است گفت : در سال 95 بيش از 100 هزار متر مربع بر وسعت فضاي سبز جزيره كيش افزوده شد. 

لازم به ذكر است در سالهاي گذشته نيز در چنین روزی به منظور ترویج فرهنگ درختکاری بین ساكنان جزيره كيش تعداد زیادی نهال رایگان در سطح جزیره توزیع می شد.

روز درخت‌کاری برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا در ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاري شد. بعدها در ایالات متحده این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، تغيير يافت . در كشور ما نيز روز 15 اسفندبه نام روز درختكاري نامگذاري شده است و مردم براي همياري در جهت حفظ وترويج فرهنگ ارزشمند كاشت درخت در اين روز تمايل بيشتري براي كاشتن نهال نشان مي دهند. درایران هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس برای گرامیداشتِ گیاهان تعیین شده است.