در شب داستان و خاطره کیش بیان شد

تلخ و شیرین ها دفاع مقدس از قاب نگاه راویان

شب­ داستان و خاطره کیش با حضورعبدالحسین بنادری فرمانده وقت سپاه آبادان، دکترطیبه اشتری مهرجردی امدادگر و راوی دفاع مقدس و داوود امیریان نویسنده دفاع مقدس در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه کیش، در دومین شب از هفته دفاع مقدس شامگاه دوشنبه اول مهر 98 شب داستان و خاطره کیش با حضور یادگاران دفاع مقدس برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم عبدالحسین بنادری با روایت بخشی از خاطرات دفاع مقدس و نحوه آگاهی از حمله عراق، نزدیک شدن به آبادان توسط شهید دریاقلی سورانی، تشکیل کمیته های مختلف در راستای رتق و فتق امور شهری، برگزاری مراسم عروسی در میان محاصره و نحوه زندگی مردم در شرایط سخت جنگی در آبادان، اعترافات افسران اسیر عراقی از ترس ورود به آبادان و شکست در مواجه با رزمندگان ایرانی صحنه هایی از دفاع مقدس را در برابر دیدگان حاضران به تصویر کشید.

دکتر طیبه اشتری مهرجردی نیز که در زمان حضور در آبادان و در میان رزمندگان دفاع مقدس نوجوانی 15 ساله بود با اشاره به خاطراتی از نحوه مبارزات و زندگی مردم و نقش زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در روزهای سخت و خشن جنگ، وجود زنان و دختران موجب افزایش روحیه رزمندگان اسلام می شد.

وی با بیان علاقه ویژه رزمندگان به ادامه تحصیل در شرایط جنگ افزود: در این شرایط نیز با همکاری تعدادی از رزمندگان که توان آموزش داشتند و یا معلمانی که به عنوان رزمنده در جبهه ها حضور یافته بودند تلاش می کردند تا در کمترین فرصت درس های عقب مانده خود را جبران کنند.

داوود امیریان نویسنده دفاع مقدس نیز در این مراسم خاطراتی طنز از روزهای سخت و تلخ جنگ روایت کرد.

به گفته ابراهیم حسن بیگی نویسنده دفاع مقدس و مجری شب داستان و خاطره کیش، داوود امیریان شاید تنها نویسنده ای است که سختی و تلخی های جنگ را در قالب شیرین طنز روایت و ادبیات طنز را وارد این حوزه کرده است

کتاب سال های ابری، به قلم سید قاسم یاحسینی، خاطراتی است از عبدالحسین بنادری فرمانده وقت سپاه آبادان که در قالب 13 فصل به صورت پرسش و پاسخ تدوین و به چاپ رسیده است.

عبدالحسین بنادری در عملیات های طریق القدس، ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، بدر، خیبر و والفجر8 شرکت داشته است. در انتهای کتاب «سرباز سال های ابری» عکس هایی از دوران حضور راوی در جبهه های جنگ آورده شده اند.

به گفته نویسنده این کتاب، آقای عبدالحسن بنادری، در طول مصاحبه ها، استوار و با صلابت تلخ و شیرین خاطرات زندگی اش را روایت کرده است.

عبدالحسین بنادری در 6 خرداد 1335در شهر آبادان به دنیا آمده است. پدرش اصالتاً دشتستانی و از کارگران شرکت نفت در قسمت تعمیر موتور لنج و کشتی‏های شرکت نفت بوده است.

داوود امیریان متولد 1349 متولد کرمان است و تاکنون در حدود سی عنوان کتاب از او به چاپ رسیده است. امیریان فعالیت نویسندگى خود را از سال 69 با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد و در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسى، ادبیات کودک و نوجوان، رمان ، طنز ، زندگی نامه ی داستانى شهدا و فیلم نامه نویسى قلم مى زند.

«فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک»، «دوستان خدا حافظى نمى کنند»، «داستان بهنام »، «تولد یک پروانه» و «جام جهانى در جوادیه» از جمله معروف ترین آثار داستانى این نویسنده است که تاکنون چهار دوره جایزه ی کتاب سال ادبیات دفاع مقدس ، کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان و ده ها جایزه دیگر را نصیب نویسنده اش کرده است .

از دیگر آثار امیریان می‌توان به «آخرین گلوله صیاد» زندگی نامه ی داستانی شهید صیاد شیرازی و «داستان مریم» زندگی نامه ی داستانی شهید مریم فرهانیان اشاره کرد.

علاقمندان به حضور در ویژه برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس می توانند ازاجرای دو نمایش خیابانی "پلاک 175 "و  "خاک با طعم استخوان" و نمایشگاه هفته دفاع مقدس که در خروجی و سالن ورودی مرکز همایش های بین المللی کیش که با بیش از 20 غرفه راوی بخشی از وقایع دفاع مقدس است بازدید کنند