تعداد 6978 دانشجو در جزيره کیش تحصیل می کنند

در 5 دانشگاه فعال در جزیره کیش، 6978 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در 5 دانشگاه فعال پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه جامع علمی – کاربردی، دانشگاه پیام نور واحد بین الملل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، تعداد 6978 دانشجو به تحصیل مشغولند که از این تعداد، 3054 دانشجو، خانم و  3924 دانشجو مرد هستند.

بنابر این گزارش، در نیمسال 94 – 95، پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران با 2376 دانشجو در 11 رشته در مقطع کارشناسی، 106 رشته کارشناسی ارشد و 56 رشته در مقطع دکتری بالاترین میزان دانشجو را به خود اختصاص داده است.

دومین رتبه تعداد دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش اختصاص دارد که در 2 رشته مقطع کاردانی، 3 رشته مقطع کارشناسی، 23 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته دکتری میزبان 1547 دانشجو در نیمسال تحصیلی گذشته بوده است.

دانشگاه جامع علمی – کاربردی کیش با 14 رشته در مقطع کاردانی و 11 رشته در مقطع کارشناسی با 1368 دانشجو سومین رتبه تعداد دانشجو را در همین نیمسال داراست.

همچنین، دانشگاه پیام نور واحد بین الملل کیش با 17 رشته در مقطع کارشناسی و 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، با تعداد 1004 دانشجو در جایگاه چهارم قرار دارد و پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف نیز با 4 رشته در مقطع کارشناسی، 17 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری پنجمین دانشگاهی است که تعداد 683 دانشجو در آن به تحصیل مشغولند.

گفتنی است، جزیره کیش طی سال های گذشته توانسته روند رو به رشدی را در زمينه  تقویت و توسعه فعالیت های معمول دانشگاهی طی کند که این امر سبب شده جزیره کیش به پایگاهی برای استقرار واحدهای بین المللی دانشگاه های معتبر داخلی و مکانی برای ایجاد دوره های مشترک دانشگاهی با دانشگاه های خارج از کشور تبديل شود.