تسهیل سفر مهمانان نوروزی از بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش

رییس­ کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی1402، از به کارگیری 30 فروند لندینگ کرافت برای حمل خودرو و 8 فروند کشتی برای جابجایی گردشگران از بنادر چارک و آفتاب به کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین نشست خبری عزت اله محمدی رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش، صبح دوشنبه 15 اسفند در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

محمدی در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم در راستای ارائه خدمات شایسته و تامین رفاه حال مسافران مسیر دریایی با ظرفیت جابجایی روزانه 6000 خودرو، افزود: ضمن افزایش تعداد گیت های خروجی خودرو به 6 گیت به سیستم پلاک خوان نیز مجهز شده است که با پذیرش 260 دستگاه خودرو در ساعت، باعث کاهش ایستایی خودرو‌ها در این بندر می شود.

محمدی نرخ حمل خودرو به صورت رفت و برگشت را 2 میلیون و 400 هزار تومان عنوان کرد و از راه اندازی سامانه پذیرش برخط خودرو به آدرس: www.ticket.kishports.comدر بندر کیش و حذف واسطه ها خبر داد و افزود: گردشگرانی که با خودرو قصد سفر به کیش ر ا دارند می توانند قبل از مراجعه به بندر، وارد سامانه شوند؛ زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این که 6 فروند شناور مسافری جهت جابجایی گردشگران نوروزی با ظرفیت هر کدام 90 نفر پیش بینی شده است افزود: دو فروند شناور نیز با ظرفیت 600 نفر در مسیر رفت و برگشت چارک به کیش راه اندازی می شود.

محمدی بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران درخصوص نحوه خدمات رسانی مطلوب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار تلفن ۴۴۸۸- 076 متشکل از 20 خط، به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش در نظر گرفته شده است که توسط  اپراتور های آگاه، از ساعت ۶ تا ۲۲ راهنمای گردشگران خواهند بود و این مهم از 24 اسفند به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد داشت.

رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش با اشاره به هماهنگی های انجام شده با فرماندار بندر لنگه و مسوولان بندر چارک جهت ایجاد تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی، افزود: راه اندازی نانوایی به صورت 24 ساعته، راه اندازی رستوران، ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی، ایجاد پارکینگ، معابر دیوار پیرامونی، نصب دوربین ها از جمله اقداماتی است که به منظور رفاه و آسایش گردشگران انجام شده است.

محمدی با بیان این که فرودگاه بین المللی کیش آمادگی لازم جهت خدمات دهی به 150 پرواز در روز را دارد؛ تاکید کرد: در نوروز سال گذشته روزانه شاهد 106 پرواز در مسیر کیش بودیم که پیش بینی می کنیم این رقم به 20 درصد افزایش یابد.

رییس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش با اشاره به رایزنی های انجام شده با شرکت های هواپیمایی و علاقه این شرکت ها جهت برقراری پرواز در مسیر کیش، افزود: برنامه ریزی های لازم جهت افزایش پرواز در ایام نوروز با کمک توان حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و در نوروز 1402 با توجه به 24 ساعته شدن فرودگاه کیش، کمبود پرواز نخواهیم داشت.

وی با بیان این که در خصوص نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی تابع ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی هستیم؛ خواستار برنامه ریزی گردشگران جهت تهیه بلیت به صورت رفت و برگشت شد.

عزت اله محمدی رعایت مسائل ایمنی و امنیت را از جمله اهداف کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 کیش عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی کیش در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

همچنین رامین کاشف آذر، قائم مقام و معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی هواپیمایی کیش در این نشست با بیان این که ۷۲ درصد از پرواز‌های شرکت در ایام تعطیلات نوروز به مسیر جزیره کیش اختصاص خواهد یافت؛ تاکید کرد: 30 درصد پرواز های کشور در مسیر کیش، به این شرکت هواپیمایی تعلق دارد.

وی با اشاره به خرید چندین موتور هواپیما و عملیاتی شدن ششمین هواپیمای شرکت هواپیمایی کیش از اختصاص این هواپیما در مسیر جزیره تا 18 فروردین 1402 خبر داد و تاکید کرد: : با بازگشت این هواپیما در مسیرهای داخلی، ۱۵۶ صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی کیش اضافه شد.

کاشف آذرادامه داد: هفتمین هواپیمایی زمینگیر شده شرکت هواپیمایی کیش در اوایل اردیبهشت سال 1402 به ناوگان این شرکت اضافه خواهد شد.