معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد؛

تحقق بخشیدن به توانمندسازی جامعه محلی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش

سعید پورعلی: ماموریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق بخشیدن به موضوع توانمند‌سازی جامعه محلی برای پذیرش مسافرانی است که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم توسعه ظرفیت‌ها و شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه محلی اشاره داشت و گفت: تقویت حس مشارکت حداکثری این جامعه در ماموریت‌های توسعه سازمان منطقه آزاد کیش تاثیرگذار است.

پورعلی کیفیت فرهنگی زندگی ساکنین جزیره کیش در سطوح رفتارهای فرهنگی را یکی از ماموریت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و اظهار داشت: اثربخشی حوزه فرهنگی در توسعه اقتصادی با تاکید بر صنعت فرهنگ، صنایع فرهنگی و نوآوری‌ها و گسترش مشاغل تخصصی حوزه فرهنگ در قالب رویدادسازی و گردشگری رویداد محور از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش به‌شمار می‌رود.

وی بهداشت روحی و روانی و سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی ساکنین کیش را یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش معرفی کرد و افزود: افزایش این شاخص‌ها بر شاخص‌های امنیت اجتماعی، و کیفیت آموزش‌های عمومی و مهارتی باعث می‌شود جزیره کیش به یک منطقه مهارت‌خیز تبدیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: تقویت بنیان خانواده‌ها در جزیره کیش به‌عنوان یکی  از محوری‌ترین موضوعات ثبات و امنیت در جزیره است و باید این منطقه مملو از نشاط، سر زندگی و شادابی باشد.

سعید پورعلی بر لزوم توجه به نهادهای مردمی، تقویت ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره داشت و افزود: در این راستا می‌توانیم تصدی‌گری در حوزه فرهنگ، آموزش، اجتماعی و هنری را کاهش دهیم و موضوع برون‌سپاری را تقویت کنیم.

پورعلی با بیان این‌که بخش خصوصی از خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای رویدادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جزیره کیش برخوردار است؛ عنوان کرد: جزیره کیش منطقه‌ای برای برگزاری همایش‌ها، رویدادهای فرهنگی و هنری، کنفرانس‌ها و سمینارها و الگویی برای فراهم کردن مشارکت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است که بتوانند در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رویدادهای این حوزه نقش موثری داشته باشند.

همچنین وی در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت تحقق یافتن این موضوع در امر توسعه گردشگری در جزیره کیش شاهد رونق در حوزه‌های صنعتی وابسته به این حوزه نیز خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که برای تحقق این اهداف در حوزه‌های رویدادها، ساختارها و منابع انسانی تدابیری اندیشیده شده است؛ گفت: خانه تشکل‌های غیردولتی حلقه تکمیل‌کننده سازماندهی جامعه مدنی است و اقدامات ساختاری شیوه‌نامه سازمان های غیردولتی تدوین شده است و هر چقدر  جامعه مدنی تقویت و سازماندهی شود در کار آمدی بر رضایتمندی فعالیت‌های سازمان موثر خواهد بود.

سعید پورعلی بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی را تاثیرگذار در تصمیم‌سازی‌های فضای واقعی عنوان کرد و افزود: تدوین شیوه‌نامه فضای مجازی مبنای تشکیل شورای فضای مجازی در این معاونت است و همچنین می‌توانیم شیوه‌نامه تدوین شده حوزه اجتماعی جزیره کیش را که یکی از اقدامات ساختاری است در کنار شوراها مد نظر داشت.

پورعلی افزود: برای انجمن‌های فرهنگی و هنری اساسنامه‌هایی تدوین شده است که این انجمن‌ها می‌توانند در قالب صنوف هنرمندان فعالیت داشته باشند.

وی نقش جزیره کیش را در برگزاری رویدادهای حمایتی پیشرو عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره کیش، بخش خصوصی در قالب پویش‌های مردمی حضوری مستمر و پررنگ داشت و آخرین پویش رزمایش همدلی است که با همکاری و همراهی نهاد امام جمعه و به‌ویژه مردم خوب جزیره کیش دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در سه حوزه نگاه ویژه به آموزش و پرورش شده ادامه داد: بسیاری از رویدادهای این سازمان با مشارکت آموزش و پرورش گستردگی بیشتری پیدا کرده و تعامل خوبی میان سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش ایجاد شده است.