تبدیل آموزش و پرورش جزیره کیش به یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور

نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مهم، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست خبری سید جواد قوامی نژاد، رئیس آموزش و پرورش کیش با اصحاب رسانه صبح شنبه30شهریور در ساختمان پرفسور حسابی برگزار شد.

در این نشست قوامی نژاد گفت: با اجرایی شدن طرح مشارکت جویی و مشارکت پذیری و با کمک و همیاری همه نهادهای مستقر در جزیره، آموزش و پرورش کیش می تواند یکی از پنج آموزش و پرورش برتر کشور شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با بیان این که در آموزش پرورش باید مراحلی از حیات طیبه تحقق پذیرد گفت: تحقق این موضوع در مدارس صالح شکل می گیرد که دارای هفت ویژگی ساده سازی، پالایش، متناسب سازی، انعطاف پذری، تعادل، حاکمیت انسان و عدالت، مشارکت و تعاون است که مدیران آموزش پروش به این سمت و سو حرکت خواهند کرد.

وی افزود: مهارت آموزی، مشارکت جویی و کیفیت بخشی، سیاست اداره آموزش و پرورش کیش است و این مهم برای معلمان در روش های تدریس و مدیریت، برنامه ریزی شده و برای دانش آموزان نیز جهت فرا گرفتن مهارت های آموزشی و حرفه و فن با هماهنگی با نهاد های ذیربط، طرح های مهارت پذیری کار دانش اجرایی می شود و این امر باعث ارتقا سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان خواهد شد.

قوامی نژاد با اشاره به تکمیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کیش و افزایش کلاس های درس و بیان این که بیش از 2میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شده است افزود: نیاز ها و درخواست های اداره آموزش و پرورش برای آماده سازی مدارس، در قالب یک گزارش به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد و با پیگیری های لازم، مدارس کیش برای  روز اول مهر آماده پذیرش دانش آموزان است.

وی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد کیش به مقوله آموزش و پرورش و واگذاری ساختمان پرفسور حسابی و سایر مساعدت های این سازمان به اداره آموزش و پرورش گفت: نوع نگاه سازمان منطقه آزاد کیش به دانش آموزان و مقوله آموزش و پرورش، نشان می دهد که توجه و کیفیت بخشی به این مقوله، بهترین مسیر توسعه جزیره کیش از نظر مسئولان این سازمان است.   

قوامی نژاد تاکید کرد: تکریم آموزش و پرورش یعنی تکریم شهروندان جزیره است که این مهم از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق افتاده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت:90 درصد توزیع کتاب های درسی انجام شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و لباس فرم دانش آموزان مدارس نیز  به آنان تحویل شده  و هیچ مشکل و چالشی در این زمینه نداریم.

وی درباره تامین نیروی انسانی در اولین روز بازگشایی مدارس اظهار داشت: تامین نیروی انسانی از طریق انتقال از سایر شهرها و یا از طریق حق تدریس نیروی های بازنشسته و یا از طریق خرید خدمات، تامین خواهد شد و در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در خصوص سنجش دانش آموزان گفت: از اول تیر سنجش 760 نفر از دانش آموزان اول دبستان در دو مرحله انجام شد و  تنها 100 نفر نتوانسته اند در این مرحله شرکت داشته باشند که  این افراد فرصت دارند هر هفته پنجشنبه  ها تا آبان سال جاری به مرکز سنجش مراجعه کنند.

وی با بیان این که حدود دو هزار و 600 نفر از دانش آموزان مدارس کیش درخواست سرویس داشتند که در قالب 90 سرویس برای مدارس دولتی و 20 سرویس برای مدارس غیر دولتی در نظر گرفته شده است افزود: مدیران مدارس حق انعقاد قرار داد با شرکت های خصوصی بابت حمل و نقل دانش آموزان را ندارند و قصد داریم پس از تعیین قیمت سرویس توسط مدیریت حمل و نقل و اعلام آن به شورای شهر و نوبه آن تایید سازمان منطقه آزاد کیش، قرارداد سرویس مدارس را در اداره آموزش و پروش با شرکت های حمل و نقل به امضاء برسانیم

قوامی نژاد از جزیره کیش به عنوان الگوی مناسب در زمینه رفتار ترافیکی در سطح کشور یاد کرد و افزود: می توانیم مدیریت سرویس مدارس در کیش را به عنوان یک الگو به سرزمین اصلی معرفی کنیم.  

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را به عنوان "رونق تولید" نامگذاری فرموده اند؛ از مدیران مدارس خواسته ایم همسو با فرمایشات ایشان،  برای مدارس یک شعار انتخاب کنند تا جهت گیری اصلی مدارس در طول سال تحصیلی مشخص شود.

قوامی نژاد با اشاره به تقارن مهر با آغاز هفته دفاع مقدس و با تاکید برمسئولیت خطیرآموزش و پرورش در گرامیداشت این هفته گفت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی با هدف بازتاب رشادت های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس و زنده نگهداشتن عاشورا برگزار خواهد شد؛ زیرا اعتقاد راسخ داریم که جهاد همچنان پا برجا است که رسالت اصلی آن بر دوش معلمان و دانش آموزان است.