تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر رونق اقتصاد ورزشی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی، بر لزوم اهمیت رونق و تقویت گردشگری ورزشی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هم اندیشی روسای هیات های ورزشی با محوریت "تسریع در ایجاد دفتر مشترک هیات های ورزشی، تدابیر لازم برای میزبانی از مسابقات آسیایی، ادامه عملیات ساخت استخر قهرمانی، استاندارد سازی استخر المپیک برای برگزاری مسابقات بین المللی، ایجاد امنیت شغلی، بستر سازی برای مستقل شدن حوزه ورزش، هماهنگی به موقع با فدراسیون های ورزشی، حمایت از اعزام ورزشکاران به مسابقات ملی و بین المللی و پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی مفید"عصر دوشنبه 19 تیر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

رحیم سرهنگی در این نشست بر ضرورت بهره گیری از تجارب ارزشمند و موثر پیشکسوتان و صاحب نظران در تصمیم گیری ها اشاره داشت و گفت: این اقدام مهم، ضمن رونق همه جانبه در این حوزه، ایفای نقش فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران ،در شکوفایی اقتصاد ورزش جزیره کیش تاثیر گذار خواهد بود.

سرهنگی در تکمیل سخنان خود، افزود: در زمینه توسعه زیرساخت ها، بازسازی و بهسازی نباید به بودجه دولتی وابسته بود چرا که سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در حوزه ورزش می تواند گامی موثر در مسیر تحول باشد.

وی با اشاره به این که در ایران نسبت به برخی کشورها کمتر به اقتصاد ورزش توجه شده است، اظهار داشت: ما می توانیم از ورزش به عنوان صنعتی پر درآمد بهره ببریم، بر همین اساس در کیش باید افق توسعه، پیشرفت و ارتقا ورزش جزیره را 10ساله در نظر بگیریم ومعادلات باید به گونه ای باشد که ورزش به عنوان یکی از زیرشاخه های صنعت گردشگری خودگردان باشد و بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری و بهره برداری کند.

رحیم سرهنگی با تاکید بر استفاده از فرصت ها در ایجاد جذابیت های گردشگری ورزشی خاطر نشان کرد: ظرفیت های ورزشی کیش باید موجب ماندگاری بیشتر مسافر در جزیره باشد، حس شادی و نشاط را بین ساکنان ترویج دهد و به چشم قهرمانی دیده شود تا همه این موارد به توسعه و رونق اقتصاد ورزش کمک کند.

وی همچنین با اشاره به فضاها، اماکن،استانداردها و سرانه ورزشی مطلوب به ازاء نفر در جزیره کیش تصریح کرد: استعدادهای ورزشی کیش نیز باید شناسایی شوند و پرورش یابند تا کارنامه ورزش جزیره درخشان تر از گذشته باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: سازمان از ایده های ورزشی صاحب نظران استقبال می کند.

در این نشست عزیز اله فرضی پور سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم نیز گزارشی مقایسه ای از عملکرد سال های 1400 و 1401 ارائه و مهمترین اقدامات توسعه ای از جمله توسعه زیرساخت های فوتبالی، بازسازی استادیوم تنیس، بهسازی سالن های اسکواش، ایجاد سایت ساحلی، بازسازی سالن های ورزشی میرمهنا و چمن های مصنوعی همچنین اجرای پیست تارتان، راه اندازی موزه ورزش کیش و کتابخانه علوم ورزشی، ایجاد مرکز آموزش و استعدادیابی ورزشی، بازسازی سالن چند منظوره المپیک و بهسازی تجهیزات و زمین های تنیس را تشریح کرد.

در پایان نشست، از روسای هیات های کاراته، شیرجه- شنا و واترپلو،ژیمناستیک، ووشو، تنیس،نجات غریق و غواصی، تکواندو، فوتبال،‌والیبال و اسکواش، به عنوان 10 هیات ورزشی برتر با اهدا لوح، قدردانی شد