تاکید بر زیباسازی سیما و منظر شهری کیش در آستانه نوروز

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فرا رسیدن نوروز و افزایش ورود گردشگر، بر ساماندهی مبلمان شهری، رفع آلاینده های دیداری و زیبا سازی سیما و منظر شهری تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پنجمین جلسه کمیته سیما و منظر شهری کیش چهارشنبه 12 بهمن با حضور سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس شورای شهرسازی و معماری، حمیدرضا طبی مسرور معاون معماری و شهرسازی، رئیس هیات مدیره جامعه مراکز اقامتی و پذیرایی، اعضاء و مشاوران این حوزه به صورت حضوری و آنلاین در دفتر مدیریت عامل سازمان برگزار شد.

"پورزادی" اجرای سیاست های کنترلی در حوزه سیما و منظر شهری را نوعی سرمایه گذاری برای جزیره کیش برشمرد و بر سختگیری در اجرای نما علاوه بر کیفیت مصالح تاکید کرد و افزود: حصارهای طرح های نیمه تمام با هدف ایجاد زیبایی بصری در معابر شهری تا سال جدید باید عملیاتی و ساماندهی  شود.

وی با اشاره به لزوم حصارکشی پروژه های در حال ساخت و جلوگیری از آلاینده های دیداری در سطح جزیره کیش، از واگذاری مجوز تبلیغات بر روی حصارهای پروژهای در حال ساخت خبر داد و گفت: برخورداری از سیمای مناسب شهری از جمله حقوق شهروندی است که می بایست رعایت شود و در این راستا تمام سرمایه گذاران پروژهای در حال ساخت می توانند با اخذ مجوز، از تبلیغات محیطی بر روی حصار پروژهای خود منتفع شوند.  

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ساماندهی تابلو تبلیغاتی مراکز پذیرایی، خواستار بهره مندی از فن آوری های نوین در معرفی این مراکز شد.

همچنین پورزادی با اشاره به فرا رسیدن نوروز و افزایش ورود گردشگر، بر ساماندهی مبلمان شهری، رفع آلاینده های دیداری و زیبا سازی سیما و منظر شهری تاکید و جهت زیبا سازی و نورپردازی ساختمان های بلند، بازارها، هتل ها و مراکز گردشگری، درخواست کرد که مالکان و اصناف در این رابطه مشارکت و همکاری داشته باشند.

در این کمیته ضمن بررسی و تصمیم گیری در خصوص وضعیت نمای برخی هتل ها، موضوعاتی چون طرح های پیشنهادی غرفه های ایستگاه های دوچرخه، باغ راه، نمای پروژه صبا نفت، مجتمع اداری بهکیش، مدرسه شهید سیدین، نمای برخی قطعات در حال ساخت فاز شهرک صدف و تابلو تبلیغاتی خروجی ترمینال جدید فرودگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر بکارگیری مشاور جهت ضابطه مند کردن المان های شهری تاکید شد.

گفتنی است شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان دبیر کارگروه نما، سیما و منظر شهری، ضابط اجرایی مصوبات کمیته است تا از ضوابط تدوین شده صیانت کند.