مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تاکید کرد؛

بهره گیری از ظرفیت های هنرمندان بومی در طراحی های شهری

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش گفت: با افتتاح این مجموعه علاوه بر موزه ظرفیت 5 گالری نیز برای نمایش آثار هنرمندان کیش ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پرهام جانفشان، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در برنامه شب های انقلاب تولید صدا و سیمای مرکز کیش، جداسازی شرکت های سه گانه را عامل مهمی در راستای تخصصی شدن اقدامات سطح جزیره خواند و گفت: با توجه به اینکه شرکت سرمایه گذاری در شکل قدیم، حوزه مسئولیتی بسیار گسترده، متنوع و تخصصی داشتند، گاهی این امکان ایجاد نمی شد که به تمام حوزه های مختلف تخصصی نگاه شود لذا از زمان حضور دکتر مونسان در جزیره دستور کارها بر این محور تدوین شد که شرکت ها با سرعت تخصصی شوند.

وی افزود: همانطور که می دانید، یک مدیر به تنهایی نمی تواند انرژی و زمان لازم را برای تمام بخش ها صرف کند زیرا شرکت ها کارهای اجرایی را انجام می دهند که یقینا کارهای گسترده ای است و همزمان مسائلی نظیر کسب درآمد، اجرا و بهره برداری را در دل خود دارد لذا طبیعی است که با تخصصی شدن شرکت ها شاهد رشد بیشتری هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش درباره فعالیت های بخش عمران و آب اظهار کرد: در حال حاضر ما در شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی، نگهداری و نظارت بر فعالیت های جاری جزیره که یک بخشی از آن خدمات شهری نظیر نظافت، فضای سبز، تصفیه خانه، امور ورزش و سرگرمی های آبی و بحث های تخصصی در حوزه حمل و نقل و ... را شامل می شود فعالیت های عمرانی در حوزه اقدامات این بخش را نیز بر عهده دارد لذا تنوع فعالیت ها باز هم در این شرکت وجود دارد اما طبیعتا کار تخصصی تر است.

جانفشان از افتتاح پروژه موزه و مجموعه هنری کیش خبر داد و افزود: طی ایام دهه فجر ما شاهد افتتاح پروژه خوبی تحت عنوان مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش بودیم. همانطور که می دانید این مجموعه در غرب جزیره احداث شده که تقریبا جزء پروژه های شاخص در نوع خود است و بعد از برج میلاد بزرگترین سازه بتنی به شمار می رود.

وی در خصوص پروژه مجموعه هنری خلیج فارس توضیح داد: این پروژه تا پیش از آمدن دکتر مونسان و تیم مدیریتی ایشان، کمتر از 30 درصد رشد داشت لذا پس از حضور ایشان در جزیره، قرار بر این شد که پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد لذا با کمک دوستان نقدینگی تامین شد پروژه در عرض یکسال به اتمام رسید.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش درباره طراحی این پروژه گفت: نماد این مجموعه در حقیقت شکل صدفی است که مرواریدی درون آن قرار گرفته است. این مجموعه حدود 4 هزار متر مربع زیربنا دارد که در یک سایت 50 هکتاری واقع شده است و 5 گالری را در بر می گیرد که مجموعه های بی نظیری از آثار باستانی شهر حریره و ... را به نمایش گذاشته است.

جانفشان افزود: افتتاح این مجموعه هنری در حالی صورت گرفت که اغلب آثار باستانی کیش به دلیل نبودن موزه برای نمایش در مکانی دور از انظار نگهداری می شدند و به معرض دید عموم قرار نمی گرفتند اما خوشختانه با افتتاح این پروژه امکان نمایش آثار باستانی بی نظیری که درشهر حریره و بخش های مختلف کیش یافت شده، برای مسافران و کیشوندان فراهم شده است ضمن اینکه فضاهای مناسبی نیز برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان نیز در این مجموعه طراحی شده و تفرجگاه هایی نیز نظیر مسیرهای پیاده و فضای سبزی که در پشت بام قرار دارد نیز برای علاقمندان طراحی شده است لذا امیدواریم ظرف یک یا دو هفته آینده مجموعه های متنوع تری به این بخش افزوده شود تا به شرکت سرمایه گذاری برای بهره برداری واگذار شود.

وی ادامه داد: مجموعه هنری خلیج فارس مجهز به آمفی تئاتر بسیار مدرنی است که برای سخنرانی های تخصصی اما با اپلیکشن های مدرن و فضاهای پشتیبانی آماده سازی شده است. در واقع پس از اینکه ده هکتار پارک غرب جزیره به عنوان پارک ساحلی هور افتتاح شد، ما شاهد رشد و شتاب پروژه های توسعه ای نظیر گردشگری و هتلی هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از اجرای طرح های آموزشی و فرهنگسازی در راستای حفظ محیط زیست کیش خبر داد و بیان کرد:یکی از کارهایی که در راستای حفظ محیط زیست باید انجام شود و در کیش به آن شکلی که باید و شاید به آن پرداخته نشده است، بحث محیط زیست است لذا در حال رایزنی با شرکت های بزرگ و معتبر جهانی هستیم تا از سال آینده بخشی از بحث تفکیک از مبداء و جمع آوری پسماندها و سایت بازیافت را با تکنولوژی مدرن روز به یک سایت نمونه تبدیل کنیم.

جانفشان تصریح کرد: در این راستا نیز جلسات در حال برگزاری است و ما هفته آینده با مدیران این شرکت ها جلسه داریم که امیدواریم منجر به اتفاقات خوبی در سال 96 می شود اما مهمترین نکته در بحث بازیافت فرهنگسازی است لذا در راستای بحث مهم تفکیک از مبداء همکاران من در معاونت خدمات شهری، آموزش در سطح مدارس کیش را آغاز کرده اند.

وی از اجرای طرح جزیره بدون پلاستیک خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح «جزیره بدون پلاستیک» نانوایی ها از چند روز آینده کیسه های نخی و قابل تجزیه شدن را به مردم ارائه خواهند کرد تا نگرانی های محیط زیستی کمتر شود.

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با توجه به اینکه کیش مردم با فرهنگی دارد لذا می تواند همیشه ظرفیتی برای طرح های نو و پیشتاز در سطح کشور باشد. در همین راستا برنامه این است که تا پایان اسفند بتوانیم نانوایی ها را که عمده مراکز تجمع هستند و سوپرمارکت های بزرگ و زنجیره ای را پوشش دهیم تا از کیسه های نخی استفاده کنند سپس این فرهنگ را برای تمام مردم در سال 96 گسترش دهیم.

جانفشان از رفع مشکلات پیمانکاران پروژه باغراه خبر داد و گفت: در مورد پیمانکاران باغراه باید بگویم که عمدتا طرف حساب این افراد شرکت نبوده بلکه پیمانکارهای مادر عمدتا باید پاسخگوی این افراد باشند و موظف به پرداخت هستند اما اخیرا با دستور دکتر مونسان این گشایش ایجاد شد که ظرف هفته های آینده خبرهای خوبی برای این افراد خواهیم داشت.

وی از اجرای طرح های هنری با استفاده از ظرفیت کیش خبر داد و گفت: در راستای نامگذاری معابر کیش دوست داریم که پیشنهادات مردم را داشته باشیم کما اینکه در فاز سه نوبنیاد اقداماتی نظیر نامگذاری، سنگفرش معابر، روشنایی و مسائلی از این دست نیز با نظرات مردم به سرعت اجرا شد ضمن اینکه برای اجرای طرح های هنری شهری نوروزی سعی داریم که عمدتا با هنرمندان بومی همکاری داشته باشیم کما اینکه عمده آلاچیق های ما نیز توسط بومیان و اساتید هنری داخلی جزیره ساخته شده است.