بهره مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی کیش از خدمات وارنیش فلوراید

کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی در کیش از خدمات وارنیش فلوراید بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: بر اساس طرح تحول سلامت دهان و دندان، ارائه خدمات وارنیش فلوراید دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف کاهش پوسیدگی دندانی دانش آموزان 12-6 ساله و پیشگیری از بیماریهای دهان ودندان با همکاری اداره آموزش و پرورش کیش با موفقیت به پایان رسید. 

وی خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 12-6 سال از اهداف بلند مدت اداره سلامت دهان و دندان است که در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود که مرحله اول این طرح از 24 آبان به مدت یک ماه در تمام مدارس ابتدایی کیش اجرا شد و مرحله دوم نیز در اردیبهشت ماه 96 انجام شد.

رضانیا افزود: استفاده از وارنیش فلوراید روش راحت و قابل قبولی است که نیاز به تجهیزات دندانپزشکی ندارد. اعزام دندانپزشک و کارشناس به مدارس و آموزش اصول اولیه بهداشت دهان و دندان در راستای جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان است.

دکتر رضانیا ضمن اشاره به اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان، گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری مربوط به فعالیت میکروبهای محیط دهان است که می‌تواند از یک دندان به دندان دیگر انتقال یابد.

وی با بیان اینکه به علت غفلت در رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری دندان ها منجر به پوسیدگی دندان می شود، تصریح کرد: با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان در جامعه نهادینه می شود.

رضا نیا یاد آور شد: در این طرح تعداد 5 هزار و 100 دانش آموزان مقطع ابتدایی تحت پوشش خدمات فلوراید تراپی قرار گرفتند.

رضانیا در ادامه گفت: 12کارشناس مراقب در قالب 4 تیم وظیفه اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری اصولی از پوسیدگی های دندانی عنوان کرد: در حین انجام فلوراید تراپی آموزش بهداشت دهان و دندان به همه دانش آموزان ارائه شد.